• Здраво и добредојдовте на форумот на IT.mk.

    Доколку сеуште не сте дел од најголемата заедница на ИТ професионалци и ентузијасти во Македонија, можете бесплатно да се - процесот нема да ви одземе повеќе од 2-3 минути, а за полесна регистрација овозможивме и регистрирање со Facebook и Steam.

432hz или 440hz

Vladimir Filevski

Gaining Experience
17 февруари 2019
147
303
За воља на вистината покрај предложениот стандард од Meerens, пронајдени се уште 4 вилушки (3 во Лондон и една во Лил), плус една репарирана органа во St. Andree, Lille, наштимани на 432Hz. Исто така A440 се споменува 11 пати, од стотици други измерени.
Па следи заклучок дека ниту еден од двата штима за кои се води полемиката не биле доминантни во последниоте 600 години од минатиот миленуми кога се творело и изведувало. Така да денес не можеме да знаеме со сигурност што сакал да каже композиторот кој можеби ја компонирал на органа наштимана на А427, а ние ја слушаме денес на А440. Плус како што спомна некој погоре дефинитивно има слушна разлика. Затоа не би се крстел ни во двата штима. Идеално би било секоја композиција да се изведува во штимот во кој е компонирана, но бидејќи тоа е невозможна мисија, останува работа на договор, а тоа е стандардот А440.
Точно е, немало доминантен штим пред 100 години, имало огромни разлики од случај до случај. На пример виљушката што му припаѓала лично на Бетовен (се чува во British Library) има 455,4 Hz. Но затоа од 1939 година постои официјална препорака за 440 Hz, подоцна преточена во ISO стандард, па така навистина не разбирам зошто некои инсистираат дека 432 Hz е „она вистинското“. Берлинската филхармонија веќе некое време користи 443 Hz штим, па ако тие не знаат што е тоа вистинското...
Сакам да кажам - тоа со тие 432 Hz е една огромна глупост.
 

alek99

Gaining Experience
28 јануари 2008
469
384
...па така навистина не разбирам зошто некои инсистираат дека 432 Hz е „она вистинското“. Берлинската филхармонија веќе некое време користи 443 Hz штим, па ако тие не знаат што е тоа вистинското...
Сакам да кажам - тоа со тие 432 Hz е една огромна глупост.
Јас пак би кажал колку е 432Hz глупост, толку е и 440Hz. Ете демант со Берлинската филхармонија. А440 е стандард и како таков може да се прифати поради некоја универзалност на сите изведувачи. Но дека пак 440Hz е вистинското, не можам да прифатам, исто важи и за 432Hz. Муабетот ми е дека вистинското е кога на пример делата на Бетовен ќе се изведат со 455.4Hz штимунг, би биле она вистинското, што го замислил и отсвирел Бетовен при компонирањето. (Нормално пред да оглуве)
 
Последна промена:

Rikimaru

Unstoppable
26 март 2016
2,304
3,464
Битола
Се сложувам дека без референца тештко ќе се примети, но завивање на касетофон се приметува, или плоча пушти ја на 32 место на 33 се приметува одма.
Бидејќи си музичар, може ли од твој аспект да ми кажеш дали во горните снимки каде има споредба на 432/440 на акустична гитара, има некоја финта во начинот на свирење, т.е дали се на некој начин намерно се fake направени, пошто навистина ми звучат подобро и послушливо на 432, како да има некои екстра попријатни за уво хармоници?
Па ме интересира дали е тоа добиено, на пример со поенергичен трзај на жиците и слично. (тука малку лупам, не ме фаќај за збор, бидејќи врска немам од свирење инструменти).
Нема никаква финта на свирење. Единствената разлика се тие 8 центи понизок штимај, ништо друго. Се фокусираш на оваа промена, па ти прави мозокот илузија дека е ПОУБАВО бидејќи е уникатен штимај споредбено со 90 проценти од модерната музика којашто е на А440. Сега слушаш нешто различно од тоа, нешто ново и интригантно па те влечи љубопитноста кон тоа и те лажи дека е поубаво. Понизок штимај во однос на мејнстримот звучи помеко, порелаксирано, помирно = поубаво за слушање.

Исто како GRUNGE-от што имаше уникатен нов звук во 90тите, а тоа само полутон подолу наштимани свиреа 90 посто од бендовите, па така се добиваше на тежина, потемна хармонија/мелодија, ангст, меланхолија што се чувства поврзани со grunge-от како движење.

Ова е многу важно да се сфати:

Во сржта на музиката е интервалот и разликата помеѓу две херцажи (два интервали). Човековото уво и мозок процесираат дадена нота ЕДИНСТВЕНО во ДАДЕН КОНТЕКСТ и тоа колку е таа нота оддалечена од други ноти. Ние сме од раѓање бомбардирани да слушаме во 440 и се РАЗЛИЧНО од тоа звучи или помеко или поостро или помило или пожустро.
Земи, на пример, ЦЕЛА ЕДНА НЕДЕЛА слушај музика во 448 и потоа врати се на 440. Ќе го добиеш ИСТОТО ЧУВСТВО И ИМПРЕСИЈА дека музиката ти звучи помило, баш поради таа разлика од 8 херци, како што го добиваш сега кога слушаш 432. Нота како нота не постои сама во етерот музички, таа се обистинува во релација со други ноти и разликите на вибрации помеѓу нив. СЕКОГАШ. Гитарист сум.

Штимање различно од 440 (стандардот денес што го слушаме секој ден на телевизија, радио, интернет, итн.) е умислен потег со цел побудување чувства за помека, помила музика ИЛИ поостра, понервозна -- зависно тоа дали се намалува или зголемува штимајот во однос на мејнстримот -- 440. Овој 432 ви се слуша различно и поубаво за уво бидејќи е порелаксиран штимунг од 440. Тоа е се. Нема тука теории на заговор, космички вистини или ментални трипови, туку, споредба на несекојдневно со секојдневно. Се е произволно. Да им текнеше на времето да стандардизирале 450, сега 442 ќе ни се слушаше како поубаво.
 
Последна промена:

acekorg

Gaining Experience
5 октомври 2010
163
227
Се сложувам дека без референца тештко ќе се примети, но завивање на касетофон се приметува, или плоча пушти ја на 32 место на 33 се приметува одма.
Бидејќи си музичар, може ли од твој аспект да ми кажеш дали во горните снимки каде има споредба на 432/440 на акустична гитара, има некоја финта во начинот на свирење, т.е дали се на некој начин намерно се fake направени, пошто навистина ми звучат подобро и послушливо на 432, како да има некои екстра попријатни за уво хармоници?
Па ме интересира дали е тоа добиено, на пример со поенергичен трзај на жиците и слично. (тука малку лупам, не ме фаќај за збор, бидејќи врска немам од свирење инструменти).
Не прави ништо музичарот на снимката за да добие подобар звук, едноставно така звучи. Инаку го делам мислењето дека на првото видео Ода на Радоста и мене ми е попријатно 432Hz, некако вибрациите од дрвото ми звучат поубави... само ова го сметам дека докажува нешто :D

Ќе прикачам два mp3 фајла снимени сега директно од клавијатура со еднаш одсвирена мелодија а два пати пуштена низ sound engine-от така што не би имало никаков друг фактор кој би направил разлика освен фреквенцијата на штимање. Ајде пишете мислења која подобро звучи за уво?

Снимка бр. 1

Снимка бр. 2
 

Vladimir Filevski

Gaining Experience
17 февруари 2019
147
303
Јас пак би кажал колку е 432Hz глупост, толку е и 440Hz. Ете демант со Берлинската филхармонија. А440 е стандард и како таков може да се прифати поради некоја универзалност на сите изведувачи. Но дека пак 440Hz е вистинското, не можам да прифатам, исто важи и за 432Hz. ..
Никој не рекол дека 440 Hz е она вистинското, едноставно така се договориле да биде стандард - не е ни подобро ни полошо од кој било друг штим. Ама од дуга страна многу ми пречат „објаснувањата“ дека 432 Hz е она вистинското заради Шуманова резонанса, космичка фреквенција и слични глупости.
 

krema

Professor
24 јуни 2009
12,208
11,570
youtu.be
еднаш одсвирена мелодија а два пати пуштена низ sound engine-от
Нема врска ова со различно штимање но има врска со модулирање на единствена снимка.

едит:
И да, не мешајте штимање на акустични инструменти со синтисајзери и остали дигитални клавијатури.
 
Последна промена:

acekorg

Gaining Experience
5 октомври 2010
163
227
Нема врска ова со различно штимање но има врска со модулирање на единствена снимка.

едит:
И да, не мешајте штимање на акустични инструменти со синтисајзери и остали дигитални клавијатури.
Ај дообјасни се кога веќе тврдиш дека е различно, ептен минимални постови пишуваш... што е разликата ?

Темпераментот е исти без разлика на фреквенцијата на А4 и е 12ти корен од 2. Според тоа се пресметуваат фреквенциите на сите ноти каде што нота со реден број N има фреквенција: f( n )=(12ти-√2)^(n−49) × 432Hz во случајов. А начинот како јас ќе го доведам инструментот да ги произведува овие ноти... дали со електронска модулација, дали со прештимување жици не е релевантен.

Во случајов електронската модулација сакав што порано да се случи во Sound enginot, над самата нота... а не да правам Pitch Shifting на веќе готова снимка. Ако не мора звукот да е гитара и може да е некој Synth можам во аналогна синтеза самиот осцилатор да го ставам да биде 432Hz пример... ама резултантната фреквенција на нотите пак ќе биде иста еднаква на погоре пишаната формула.
 

krema

Professor
24 јуни 2009
12,208
11,570
youtu.be
што е разликата ?
Разликата е во акустичната резонанца.

А начинот како јас ќе го доведам инструментот да ги произведува овие ноти... дали со електронска модулација, дали со прештимување жици не е релевантен.
Не се сложувам, но добро.
 

acekorg

Gaining Experience
5 октомври 2010
163
227
Снимка 1 е A=432Hz (-31.7 центи од стандардот)
Снимка 2 е A=420Hz (-80.5 центи од стандардот)

Можно е да се одлучи за втората затоа што беше пониската, па обично пониски ноти ствараат некое порелаксирано чувство... но ете другиот член гласаше за другата снимка така да целово прашање X Hz vs Y Hzе доста релативно :D
 

alek99

Gaining Experience
28 јануари 2008
469
384
Снимка 1 е A=432Hz (-31.7 центи од стандардот)
Снимка 2 е A=420Hz (-80.5 центи од стандардот)

Можно е да се одлучи за втората затоа што беше пониската, па обично пониски ноти ствараат некое порелаксирано чувство... но ете другиот член гласаше за другата снимка така да целово прашање X Hz vs Y Hzе доста релативно :D
Така нешто и ми звучеше, се осети дека е пониска, и делува помеко/потемно за разлика од првата која е звучи поостро.
И да, дефинитвно е релативно.
Добро би било, сега кога знаеме, да ја ставиш и со А=440.
 

TheMarshal

Unstoppable
3 јануари 2019
1,380
2,218
Дечки, јас денес почнав сета музика да ја конвертирам во 432хз, како што пишува во видеото. Мене ми се отвори чакрата, успеав телепатски да разговарам со Чак Норис, он ми потврди дека сите треба слушата само 432hz, инаку ќе сте настрадале.Толку.
 

acekorg

Gaining Experience
5 октомври 2010
163
227
Така нешто и ми звучеше, се осети дека е пониска, и делува помеко/потемно за разлика од првата која е звучи поостро.
И да, дефинитвно е релативно.
Добро би било, сега кога знаеме, да ја ставиш и со А=440.
Не го зачував на А=440 ама не верувам дека нешто многу ќе ти сменеше ако ја слушнеше...
Ако сакаш ќе направам нова снимка утре, секако киснам над инструменти :LOL:
 

alek99

Gaining Experience
28 јануари 2008
469
384
Разликата е во акустичната резонанца.


Не се сложувам, но добро.
Апропо на овој муабет, ќе се сложам со крема дека мора да им разлика.
Едно е нота отсвирена на сајзер па после компјутерски (математички прецизно модулирана), друго е нота на било кој природен/акустички инструмент различно наштиман. Логиката е дека материјалите (дрвото, жицата) од кои се направени инструментите се различни, па и самиот начин на градба на тие инструменти, третманот на материјалите и тн. и тн. придонесува самиот звук од инструментот да не се придржува до математиката, т.е ќе се појават да ги наречам хармоници со различни резонанци и тн.
Затоа има да речеме гитари од-до со цена и квалитет па секако и со звук, или пак тапани и тн.
На пример: снимка од сајзерот на acekorg, процесирана потоа на компјутер во друг штим, нема да се разликува од истата одсвирена на самиот сајзер во друг штим.
Додека снимка од акустичен инструмент процесирана комјутерски на друг штим ќе се разликува од одсвиреното во друг штим на самиот акустичен инструмент.
Ова е мое мислење.
 

krema

Professor
24 јуни 2009
12,208
11,570
youtu.be
@alek99
Мислењето ти е сосема на место, мада има уште многу други фактори кои се битни околу интонативната (не)стабилност на инструментите но за тоа е задолжена науката (физика) која ги истражува особините на различните фрекфенции (треперење во секунда).

Хинт прашање. ;)
Кој е процесот на штимање на еден симфониски оркестар?
 

acekorg

Gaining Experience
5 октомври 2010
163
227
Ова со акустичната резонанца преминува во друга дискусија - детали во бојата на звукот... Поентата на моите две снимки беше да ги исклучиме сите други фактори освен фреквенцијата над која е наштиман звукот и дали таа ќе влијае некако врз психофизиката, за да каже некој безусловно дека 432Hz е подобро. Можев и да не снимам гитара, туку некој синтетички звук, па да не можете да споредувате, ама избрав гитара да се придржувам кон првиот пример.

Инаку модерниве клавијатури денес пробуваат да го емулираат и резонирањето на телото на инструментот. Не би го дискутирал квалитетот на тоа емулирање, ама во практичен случај, ако слушнете семпл од акустична гитара и гитара снимена од синтисајзер нема да можете со сигурност да кажете која е која...

@krema На снимкава која ја постави се слушаат имперфекции при конверзија што немаше да ги има доколку ја сменев во клавијатурата. (пример нагли промени на висина на тон кој е во Release фаза). Алгоритмите за Pitch Shifting се неприродни и секогаш нанесуваат штети само прашање е колкава штета ќе е тоа. За да го подобриш резултатот треба да имаш полесно пресметковна влезна информација, пример попросто-периодичен сигнал. Во мелодијата погоре во моменти каде што има повеќе присутни тонови одеднаш алгоритамот прави поголема штета над снимката затоа што тоа е присуство на дополнителни фреквенции покрај основната, микс на хармоници кои резултирале од различни тонови итн...
Полесно е да се модулира монофон звук одколку полифон.
Во клавијатура pitch shift се случува на ниво на еден осцилатор кој репродуцира семпл за еден одсвирен тон и е многу побезболна и не се чуствува штетата. Кај Synth звуци има осцилатори кои не репродуцираат снимен семпл (пример FM synth engine) и нема ни да има pitch shift алгоритам, туку самиот осцилатор ќе стане 432Hz. Овие ствари се далеку подобар пристап отколку да Pitch Shift-неш готова снимка.
Имам впечаток дека мислиш дека клавијатурата има Pitch Shift алгоритам на излез и само еднаш модулира све комплет а всушност модулацијата е на многу пониско ниво.
Така да @alek99 ќе има разлика и во случајот со синтисајзер ама тоа ќе биде само спас од поголема штета од pitch shift алгоритамот. Додека кај физички инструмент прештимувањето ќе има влијание и над бојата на звукот ама според мене ова е друга тема и нема врска со психофизиката 440Hz vs 432Hz.
 

alek99

Gaining Experience
28 јануари 2008
469
384
@alek99


Хинт прашање. ;)
Кој е процесот на штимање на еден симфониски оркестар?
Не знаев, ама си прочитав овде.
Мислењето е автоматски споено:

Додека кај физички инструмент прештимувањето ќе има влијание и над бојата на звукот ама според мене ова е друга тема и нема врска со психофизиката 440Hz vs 432Hz.
Па баш тоа сакав и да го доловам со коментарот, дека и боите се менуваат со промената на штимот, и треба све да се земе во предвид. Да напоменам само дека не сум поборник на теоријата на завера за 432, но сум сигурен дека 440 не е од бога дадено, па строго да се врземе за него. Нека си имат избор музичарите.
 
Последна промена:

krema

Professor
24 јуни 2009
12,208
11,570
youtu.be
Нема теории на заговор, 440 е веќе стандард а сѐ друго е егзебиции и импровизации.

едит:
Некои диригенти оделе и до таа крајност да оркестарот го дигале и до A=470. ;)
 
Последна промена:

alek99

Gaining Experience
28 јануари 2008
469
384
Нема теории на заговор, 440 е веќе стандард а сѐ друго е егзебиции и импровизации.

едит:
Некои диригенти оделе и до таа крајност да оркестарот го дигале и до A=470. ;)
Неможеш да кажеш дека нема. Интернетот врие од заговорници на 432. Некои се навистина убедени во тоа, додека повеќето го прават тоа за прегледи/кликови/пари.
Сега гледам во мода се 528, 741, 852 :)
А ако се верува ни ВИКИ, во сегашно време не сите се врзани за 440, на пример:
Берлиска Филхармонија 443
Ансамбли за барокна музика 415
Кубански изведувачи 436 итн
 

krema

Professor
24 јуни 2009
12,208
11,570
youtu.be
додека повеќето го прават тоа за прегледи/кликови/пари.
Тука е вистината.
Берлиска Филхармонија 443
Ансамбли за барокна музика 415
Кубански изведувачи 436 итн
Овие спаѓат во оние кои ги нареков егзебиции и импровизации.

Инаку кај нас во МК клавирштимерите често знаат да ги штимат клавирите и под 440, зошто?
Голем број на клавири во МК се дотраени со многу лоша состојба на жици, при штимање на 440 жиците од дотраеност знаат да пукат а истите како репроматеријал се скапи и ретко кој сака да плати повеќе за солидно штимање на клавир (440). Од таа причина и стравот да не дојде до пукање на жици клавирштимерите често одат со неколку херци пониско за да не дојдат во состојба да им пукат жици а обичниот корисник тоа скоро и да не го приметува.
 

Нови мислења

Последни Теми

Статистика

Теми
43,536
Мислења
846,175
Членови
29,330
Најнов член
Leonard
На врв Дно