1. Здраво и добредојдовте на форумот на IT.mk.

    Доколку сеуште не сте дел од најголемата заедница на ИТ професионалци и ентузијасти во Македонија, можете бесплатно да се - процесот нема да ви одземе повеќе од 2-3 минути, а за полесна регистрација овозможивме и регистрирање со Facebook и Steam.
    Сокриј

Закон за заштита на потрошувачи

Дискусија во форумот 'Генерална ИТ дискусија' започната од theurednik, 18 Септември 2012.

  1. theurednik

    theurednik
    Sensei Модератор

    499
    133
    23 Февруари 2009
    Машко
    Ова е линк до Законот за заштита на потрошувачи. Го постираме тука бидејќи има детали кои секој од вас треба да ги знае кога купува ИТ продукт и кога истиот, најчесто хардвер, се сервисира.

    Повелете линк http://it.com.mk/wp-content/uploads/2012/09/Zastita_na_potrosuvacite.pdf

    Пример во законот ќе најдете член 22, кој вели дека „Во согласност со потрошувачот производот може да се сервисира најмногу три пати во рамките на гарантниот рок и доколку не се поправи производот потрошувачот има право да бара од трговецот да
    го замени со ист таков нов и исправен производ или да му го врати платениот износ на потрошувачот за купениот производ.“

    Правна напомена: Законот и сите негови претходни и идни измени можат да се најдат на Pravo.org.mk. Ние го објавуваме законот тука да биде слободно достапен за сите, бидејќи за Pravo.org.mk е потребна регистрација и логирање само за да се симне и прочита законот. Со линкот на It.com.mk можете да го прочитате во вашиот прелистувач.
     
    На appleish, Bojan87, Altair и уште 10 други им се допаѓа ова.
  2. Fatal1ty_

    Fatal1ty_
    Großmeister

    21,556
    25,679
    28 Февруари 2008
    Машко
    Experienced Web Developer
    Имаше дискуирано на форумов на оваа тема али ова стики да не потсетува стално :)
     
    own4me, koki и на SaleSk им се допаѓа ова.
  3. Revan

    Revan
    Gaining Experience

    660
    310
    25 Мај 2008
    Вреди да се напише и еден артикл на порталот околу оваа тема.
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  4. ''TcM>>

    ''TcM>>
    Intern

    961
    39
    6 Јануари 2008
    Машко
    Постои закон да, ама ретко кој ќе се нафати да го прочита и свати цел и затоа ретко кој си ги знае правата (за ова - 145 члена, 50на страници) (ќе го прочита самата личност само доколку се најде ептен до крајна состојба на тесно (фрустрираност), се до тој момент сме на некој начин неуки)..
    Така да би било добро доколку некој не го мрзи и е уходан во ова, да ги одвои позначајните (кои се однесуваат за заштита на потрошувачите/купувачите) и да ни ги постира, или нешто што знам...
     
    На Rukfash и own4me им се допаѓа ова.
  5. Spamalot

    Spamalot
    Gaining Experience

    908
    234
    13 Јуни 2011
    znam deka imashe nekolku vakvi temi, i samiot komentirav na istite, ama nemozam da gi najdam :(... me interesirashe kolku bese rokot pri koj firmata mora da ti go popravi rasipaniot del ili da ti obezbedi identicen, 30, 40 ili 45 dena ?
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  6. SaleSk

    SaleSk
    Arzt

    4,600
    5,165
    20 Април 2007
    Машко
    Toa е различно но мислам дека е 21 работни дена...
    Обично во секој гарантен лист е наведено...
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  7. Dark HaCkeR

    Dark HaCkeR
    Баниран/a

    2,632
    1,359
    14 Јули 2009
    Во рок од 30 дена мора да биде поправен
     
    На own4me и Spamalot им се допаѓа ова.
  8. FLEGMA

    FLEGMA
    Epic

    8,543
    12,800
    2 Август 2012
    Машко
    21 ден заедно со саботата, недела или празници. Тие можат да напишат што сакаат ама ќе се коси со законот. Прво пробај да се разбереш на нормален начин, немој одма со закани и инспекции.
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  9. Spamalot

    Spamalot
    Gaining Experience

    908
    234
    13 Јуни 2011

    25 dena veke pregovarame, i sega bistrat politiki, mislam deka poveke potrosiv na telefon od sto vredi proizvodot. ke im dadam uste nekoj den, ako ne se kooperativni, nemam izbor
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  10. Dark HaCkeR

    Dark HaCkeR
    Баниран/a

    2,632
    1,359
    14 Јули 2009
    Значи вака 30 дена е рокот кој мора да го поправат производот и истиот да ти го дадат во тој временски рок ако после 30 дена не го направат или не ти го дадат имаш право да им бараш нов без да јадат гомна дека сега ке го направиме утре ке биде готов или другата недела ке биде готов и слични штосеви кој ги прават
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  11. Dark HaCkeR

    Dark HaCkeR
    Баниран/a

    2,632
    1,359
    14 Јули 2009
  12. Spamalot

    Spamalot
    Gaining Experience

    908
    234
    13 Јуни 2011

    fintata e se raboti za maticna, konstatirano e vednash deka nemoze da se popravi, i nemaat ista takva da mi dadat nova, se dogovorivme da mi dadat drug model so doplata od razlikata, ama sega nesto tupat kako ke najdele ista samo mu trebalo poveke vreme... pa kolku vreme mesec pomina sto ne najdoa veke, ke im dadam vreme do pon, potoa sto sakaat neka si pravat
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  13. ARMac

    ARMac
    Орган

    6,364
    7,345
    2 oктомври 2010
    Машко
    Курајбер
    Тоа лифчето што ти го даваат кога го примаат продуктот на сервис, тоа е важно на него датум има. Ако од тогаш се поминати 30 дена, ма што сакаат нека прават мора да ти вратат пари, сменат или најдат иста таква нова. Ако дупчат едноставно јави се во пазарна, по телефон ќе се договориш заедно со инспекторот кое време да идете и ќе завршите работа. За жал се почесто се сведува на инспекции со сите наши фирми.
     
  14. Dark HaCkeR

    Dark HaCkeR
    Баниран/a

    2,632
    1,359
    14 Јули 2009
    не е битно дали е матична или телевизор толку е рокот можеш сега одма да отидеш и да им доплатиш од сумата плус за друга матична
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  15. Dark HaCkeR

    Dark HaCkeR
    Баниран/a

    2,632
    1,359
    14 Јули 2009
    Од кај е купена матичната која фирма ?
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  16. Spamalot

    Spamalot
    Gaining Experience

    908
    234
    13 Јуни 2011
    tdk
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  17. Dark HaCkeR

    Dark HaCkeR
    Баниран/a

    2,632
    1,359
    14 Јули 2009
    за нив незнам ама ја имав многу лошо искуство со една од фирмиве не ги именувам кој се и што се се работи за матична матичнава што рикнала рикнала и ја вадам се и го ставам тоа пастичето за кај процесорот да не се оштетат иглиците океј палам колата... стасувам кај нив и иде еден дечко е повели друже еве му викам матичнава рикна по 3-4 месеца користење сакам да ми се замени со нова пошто немаше шанси да се направи океј рече де да видиме му ја давам се матичнава и влегува во другата просторија и еве го иде по пет минути ми вика абе другар ова што се иглициве неколку си свиткал нема да важи гаранцијата?!?! WTF дома ја проверив 30 пати ги видов дека се сите на место ни свиткани ни ништо а и на крај краева не ми е првпат да вадам процесори или па да буричкам со прст таму кај што не е местото, дај да ја видам ја ја гледам и гледам дека е со прст притисната, Не му викам другар ова не е од мене ова е од вас сега направено и почнавме таму да се натегаме па среќа со едниот живам убаво и му кажав дека е од нив ова притиснато ми рече дојди по два дена си отидов по 2 дена нормално ми дадоа друга плоча ...
     
    На Турќин и own4me им се допаѓа ова.
  18. Spamalot

    Spamalot
    Gaining Experience

    908
    234
    13 Јуни 2011

    sum imal loshi i dobri iskustva so skoro site firmi, ama kako sto ima eden idiot vo set.. drug takov ne sum sretnal :D... tipot e expert za brkanje musterii i kavgi
     
    На own4me и Dark HaCkeR им се допаѓа ова.
  19. The Man

    The Man
    Gaining Experience

    173
    52
    24 Април 2008
    Закон за заштита на потрошувачи, дел од член 22:

    „Во согласност со потрошувачот производот може да се сервисира најмногу три пати во рамките на гарантниот рок и доколку не се поправи производот потрошувачот има право да бара од трговецот да го замени со ист таков нов и исправен производ или да му го врати платениот износ на потрошувачот за купениот производ.“

    Од каде ја вадите информацијата дека ако во рок од 30 дена (сите различно пишувате колку денови имаат рок за поправка сервисерите) не го сервисираат производот, имаш право да добиеш нов?
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  20. ARMac

    ARMac
    Орган

    6,364
    7,345
    2 oктомври 2010
    Машко
    Курајбер
    Од гарантниот лист. Тоа не е само ливче за мафтање. Чим има печат и потпис ондак претставува легитимен правен документ.
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  21. The Man

    The Man
    Gaining Experience

    173
    52
    24 Април 2008
    Ќе може слика од некој гарантен лист каде што пишува што доколку во рок од XX дена не се поправи производот следува понатаму?
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  22. FLEGMA

    FLEGMA
    Epic

    8,543
    12,800
    2 Август 2012
    Машко
    На гарантните листови може да пишуваат што им се сака (или да не пишуваат) Затоа е измислен законот за заштита. Гарантниот лист е своевиден договор кој може да биде раскинат.
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  23. The Man

    The Man
    Gaining Experience

    173
    52
    24 Април 2008
    Па тој закон и го цитирав, доколку добро го толкувам... сервисот има право 3 пати по максимум ХХ дена да ми го задржи производот и да не го поправи, па дури тогаш да можам да побарам нов или да ја добијам назад сумата што сум ја платил за производот.
    За разлика од ова погоре, имам на 10 места видено како луѓе спомнуваат дека доколку во рок од 30 дена не го решат проблемот, на корисникот му следува нов производ. Затоа прашувам, каде сте прочитале дека на корисникот му следува нов производ доколку дефектот не е отстранет после 30 дена?
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  24. kjosmofon

    kjosmofon
    Баниран/a

    3,742
    5,710
    7 oктомври 2011
    kalfa
    vo zakonot za potrosuvaci, na garanten list firmite si pisuvaat pravila kako im odgovara niv a zakonot e jasen, saraj na forumov ima linkovi od kompletniot zakon
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.
  25. Dark HaCkeR

    Dark HaCkeR
    Баниран/a

    2,632
    1,359
    14 Јули 2009
    Другар ти погрешно си читал или па си читал ама не си дочитал како треба

    за колку време трговецот мора да ги отстрани
    утврдените недостатоци?
    Трговецот мора да ги отстрани недостатоците на производот во
    рок од 30 дена од рекламацијата. Доколку станува збор за произво
    ди со потрајна употреба, должен е во тој период да обезбеди заме
    на со друг производ којшто потрошувачот ќе може да го користи.
     
    На own4me му/ѝ се допаѓа ова.

Сподели

Вчитување...