• Важно
    Имате проблем со најава или регистрација на it.mk?
    Побарајте го решението на вашиот проблем ТУКА!

Загадување на воздухот во урбаните средини

FLEGMA

Illuminator
2 август 2012
9,812
15,009
Само ке речам Големо бравос за сите податоци кои ги имате . :hay:
Бравос и за тоа што не ги спомна филтрите на оџаците туку само „пепелта“ која требало дас е покрива.
Дека работи на лигнит и дека тој истиот лигнит загадува енормно многу (за разлика од други термоелектрани)

Само да го размрдам кроткојебецот од погоре и клима евангелистот кој тврди дека РЕК загадува помалку од домаќинствата кои се греат на дрва (како да ги јадат па потоа ѓутуре ги прдат и ждригаат „пи-ем“ честичките кои, ете беља, не смеат да пребиваат во Скопје)


http://meta.mk/rek-bitola-rek-oslomej-zagaduvaat-kak/


ЛИГНИТ

Просекот во Европската Унија е 4,8 отсто, а водечки се Полска со 45 отсто и Ирска со 21, но, за разлика од Македонија, во греењето со цврсто гориво во Европа доминираат пелети и други обработки од дрво кои загадуваат далеку помалкуод огревното дрво.
Значи, греењето на дрва не било баук. Користењето на влажни дрва е огромен проблем. Сега набавените дрва треба, во најлош случај, да се користат в година. Дрвото треба да се исуши за да не загадува.
 

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
3,224
4,490
SK
Само да го размрдам кроткојебецот од погоре и клима евангелистот кој тврди дека РЕК загадува помалку од домаќинствата кои се греат на дрва (како да ги јадат па потоа ѓутуре ги прдат и ждригаат „пи-ем“ честичките кои, ете беља, не смеат да пребиваат во Скопје)
http://meta.mk/rek-bitola-rek-oslomej-zagaduvaat-kak/
„Краткојебец?“ :hay:

Но нејсе. Кажи ти Флегма, во Прилеп не трујат со чадовите од ќумбињата? Или чадот од прилепските ќумбиња мириса на лаванда? И само Скопје ли користи електрична енергија?
Демек Прилеп и Битола не користат струја па РЕК работи само за Скопје?

И кога веќе ја покажуваш статијата, покажи го и овој дел:
Во Македонија дваесет пати повеќе домаќинства се греат на огревно дрво отколку во Европската унија...
Повеќе од 80 отсто од домаќинствата во земјава се греат на цврсто гориво, далеку најчесто огревно дрво. Просекот во Европската Унија е 4,8 отсто
Тука се е кажано.
Не велам дека РЕК не треба да се модернизира. Велам дека тоа што најмногу ни го загадува воздухот во градовите - се ќумбињата. Повторно, не е РЕК загадувачот во градовите, ЌУМБИЊАТА СЕ! И тоа важи и за Прилеп како што важи и за Скопје.

И аман веќе со тој комплекс на помала вредност.
Не разбирате дека повеќето од нас овде во Скопје ви завидуваме на далку понормалната средина за живење таму во Прилеп и во Битола, и тука не мислам само на загадувањето во воздухот.


Селата околу РЕК се големи и во таа општина (Новаци) живеат огромен број на луѓе... Битола има мин. 100.000! Новаци, Кравари, Тополчани, Прилеп со мин. 70.000 (без селата) сето ова е подобро да биде отруен за виши цели. Епа браво.

Се надевам дека не си сериозен.
Meне ти не ми звучиш сериозно.
Термоелектраната горивото го согорува многу поцелосно и поефикасно отколку што ќумбињата ги согоруваат дрвата. Ќумбињата овде имаат просечна сезонска ефикасност од некои ~25%. Другите 75% од дрвата одат директно во воздухот, во вид на тежок чад полн со саѓи кој не оди нагоре и останува долу помеѓу куќите и влегува внатре во домовите. Како не разбираш дека многу повеќе те трујат комшиите со ќумбиња (и самиот себе се труеш, ако и ти си еден од нив).

РЕК е на цели 32 километри од Прилеп. 15 километри од Битола.
Комшиите ти се на неколку метри. Можат да ти мочаат од ќерамиди право во двор.

Тебе не те труе РЕК, тебе Флегма оџаците на комшиите те трујат.


Дали ти ова при здрав разум го констатираш, а при тоа поборник за чист воздух, нешто екологија...
И некој после ова да те сфати сериозно и да прифати совет од тебе?!
Губиш секаков кредибилитет за било што!

Мизерно!!!
Зарем кажуваш дека во градовите не е важно да има чист воздух? Поважно воздухот да е почист во една ретконаселена рурална средина надвор од градовите?

Животот е компромис. Изборот помеѓу две зла треба да е избор на помалото зло.
Дури и во развиени држави како САД и Германија голем дел од електричната енергија се произведува од јаглен.

Може ли човечката цивилизација денес да функционира без електрична енергија?
Дали си свесен дека општеството вакво какво што е денес, дека ќе колапсира за само неколку недели ако електричната енергија наеднаш стане недостапна?

Размисли малку пред да ме обвинуваш мене лично за тоа како функционира цивилизацијата.
 

FLEGMA

Illuminator
2 август 2012
9,812
15,009
„Краткојебец?“
Кроткојебец. Читај внимателно :)
Кажи ти Флегма, во Прилеп не трујат со чадовите од ќумбињата? Или чадот од прилепските ќумбиња мириса на лаванда? И само Скопје ли користи електрична енергија?
Демек Прилеп и Битола не користат струја па РЕК работи само за Скопје?
Специјален далновод за Скопје има РЕК. Поточно Блок 3 работи специјално за Скопје! И нормално дека трошиме струја сите од РЕК и дек РЕК труе се околу себе (како и Осломеј)

Тука се е кажано.
Не велам дека РЕК не треба да се модернизира. Велам дека тоа што најмногу ни го загадува воздухот во градовите - се ќумбињата. Не е РЕК, и тоа важи и за Прилеп како што важи и за Скопје. Аман веќе со тој комплекс на помала вредност.
Немам комплекс на помала вреддност не ја спуштај дискусијата на тоа ниво. Доволно сум стар за да се сеќавам дека Скопје беше тешка провинција за Белград и дека истото се зборуваше за Скопјани vs Београџани.
Не бил РЕК тој што загадува! Да фак! И тоа како е! Заедно со дизелашите со извадени DPF филтри, со автомобили на кои им е изваден катализаторот „за да трга“ и слична расштелувана скламерија. Дрисла заедно со екипата која гори гуми и пластика + диви топилници е еквивалент на РЕК. Карма ис а бич.

Не разбирате дека повеќето од нас овде во Скопје ви завидуваме на далку понормалната средина за живење, и тука не мислам само на загадувањето во воздухот.
Прашај ги Битолчани за нивните „пи-ем“ честички на кои централата им е 15 километри далеку, молим. @Costigan_Jr де бе кажи нешто пиле?
Термоелектраната горивото го согорува многу поцелосно и поефикасно отколку што ќумбињата ги согоруваат дрвата. Ќумбињата овде имаат просечна сезонска ефикасност од некои ~25%. Другите 75% од дрвата одат директно во воздухот, во вид на тежок чад полн со саѓи кој не оди нагоре и останува долу помеѓу куќите и влегува внатре во домовите. Како не разбираш дека многу повеќе те трујат комшиите со ќумбиња (и самиот себе, ако и ти си еден од нив).
Можда термолекетраните на запад согоруваат но не и оваа. Властите во МК се доволно свесни дека ако наложат модернизација и ставање на филтри ќе треба наведената електрана да биде затворена. Која, btw, е направена како привремено решение во бивша YU.

РЕК е на цели 32 километри од Прилеп. 15 километри од Битола.
Комшиите ти се на неколку метри. Можат да ти мочаат од ќерамиди право во двор.

Не те труе тебе РЕК, оџаците на комшиите те трујат.
Седи, кец! Тачно е дека е на 32 километри ама ова е Пелагонија со ниедна планина па да ги труе само Битолчани пошто се тие небитни и, обично, смараат Пошто немаат аеродром :)

Зарем кажуваш дека во градовите не е важно да има чист воздух? Поважно воздухот да е почист во една ретконаселена рурална средина надвор од градовите?
Чистиот воздух не е привилегијија на одреден број граѓани без разлика на густината на население! Xелоу? Каде со вакви размислувања? Како ќе те жениме вака :D

Животот е компромис. Изборот помеѓу две зла треба да е избор на помалото зло.
Дури и во развиени држави како САД и Германија голем дел од електричната енергија се произведува од јаглен.
Јаглен и лигнит не е исто, добро?

Дали си свесен дека општеството вакво какво што е денес, дека ќе колапсира за само неколку недели ако електричната енергија наеднаш стане недостапна?
И тоа како.


Целта на препискава е да покаже дека за да загрееш голема квадратура ќе потрошиш исто онолку пари како за дрва а истите дрва ќе ти дадат повеќе киловати топлина ако се употребени во парно. На пример!
 

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
3,224
4,490
SK
Мене ми изгледа дека целта на препискава ти е да го направиш невозможното, односно да го докажеш тоа дека греење со ќумбиња е поеколошко греење со тоа со топлотни пумпи (клима уреди).

Не бил РЕК тој што загадува! Да фак! И тоа како е! Заедно со дизелашите со извадени DPF филтри, со автомобили на кои им е изваден катализаторот „за да трга“ и слична расштелувана скламерија.
Седи, кец! Тачно е дека е на 32 километри ама ова е Пелагонија со ниедна планина па да ги труе само Битолчани пошто се тие небитни и, обично, смараат Пошто немаат аеродром :)
Дај среди си ги фактите.
Во заблуда си ако мислиш дека еден РЕК може да сатурира воздушна маса од обемот на цела Пелагонија. Истовремено тврдиш дека не е проблем тоа што 80% и повеќе од сограѓаните од Октомври до Април ти се греат на ќумбиња со ефикасност на согорување од 25%.

И колку бе аута на дизел имате во Прилеп?
1000? 5000?
Риалити чек: A fireplace pollutes the air as much as 1,000 cars
Само ова е во ЕУ каде по имаат стандарди за печки со поцелосно согорување, за овде сметај дека ќумбе загадува колку 2-3 илјади аута.

И риалити чек x2:
РЕК во лето не ве загадува?
Каква е состојбата со пм честички во Прилеп и Битола во лето? Сериозно прашувам, не сум прател воопшто.

И риалити чек x3:
upload_2018-12-22_0-9-4.png


И дај објасни што е тоа „кроткојебец“! :hay:
 

Costigan_Jr

Unstoppable
5 јули 2013
2,873
3,950
Прашај ги Битолчани за нивните „пи-ем“ честички на кои централата им е 15 километри далеку, молим. @Costigan_Jr де бе кажи нешто пиле?

Искрено, се е кажано со ова подолу, нема што да додадам:

Не бил РЕК тој што загадува! Да фак! И тоа како е! Заедно со дизелашите со извадени DPF филтри, со автомобили на кои им е изваден катализаторот „за да трга“ и слична расштелувана скламерија. Дрисла заедно со екипата која гори гуми и пластика + диви топилници е еквивалент на РЕК. Карма ис а бич.

Особено дизелашите! Не заборавајте, најопасниот дел од загадувањето се тврдите честици, pm 2.5 и pm 10. Колку помали толку поопасни. Дизелашите со отстранети DPF се далеку полоши загадувачи од греењето на огрев. Оџаците за разлика од ауспусите се наоѓаат на далеку поголема висина на која секогаш има поинтензивни воздушни маси споредбено. Емисиите од ауспусите се на висина на која скоро да нема шанса да го напуштат просторот кој е уствари воздухот кој го дишиме додека се движеме. Преку ноќ честиците што се наталожат изутрина повторно дел ќе бидат во воздухот расфрлени заради возилата, зачинети со влага и тазе нови честици. Воздухот во зима е многу поладен и погуст и затоа мерните станици покажуваат поголемо загадување отколку во лето, а уствари исто е. Истата количина е, минимално зголемена од огревот, а повеќе зголемена од горењето на несоодветни материјали. Во Грција исто се топлат на огрев. Лерин е чист пример. Воздухот мириса на изгорено дрво, но не смрди, туку напротив - потсеќа на воздухот кој го паметам од моето детство кога останував по цели денови надвор да играм со другарчињата...Никогаш не смрдел воздухот како сега. Разликата - тогаш сиромаштијата беше помала, речиси сите можеа да си дозволат огрев и истиот не се состоеше од влажни дрва. И да - дизел беа само камионите за достава на млеко, леб и тн. Уживав кога ќе го мириснев тој чад, беше толку необичен и невообичаен, беше реткост :)

Најголем загадувач во моментов се дизелашите. Никој не сака да го реши тој проблем бидејќи е непопулистички. Кој и да се обиде, ќе падне од власт. РЕК е приказна за себе. И во Грција имаат термоелектрани, но стапката на смртни случаи од респираторни болести е неспоредливо помала. Но, таму ретко ќе наидете на дизел возило. Само службените товарни тек-тук се дизели. Проблемот со дизелите е што дури и со функционален DPF нивната еколошка прифатливост е под знак прашалник - сетете се на случајот Дизелгејт. Да беа прифатливи немаше да има потреба да се лажираат вредностите на тестовите.

Џабе ќе се обработува темата за тоа кој загадува, евидентно е, но никој нема да го реши проблемот. Само самите граѓани можат, ако се сплотени и одлучни. Доволно е да одлучат, 2 недели да не го употребат автомобилот, сега во грејната сезона, и одма ќе се види дека тие се главните загадувачи.
 

vlavot

Unstoppable
29 октомври 2009
3,147
3,043
vlavot's setup  
Processor & Cooler
Intel® Core™ i5-2500k (4.6Ghz OverClocked) + Corsair H80i
Motherboard
Asus Sabertooth P67 B3 Rev 3.0 TUF Military-Grade
Storage
Samsung 840 pro 256 GB + WD5000AAKX SATA3 500GB Blue
PSU
Chieftec APS-650CB A-135 80PLUS
RAM
Kingston Hyper X Genesis 2X4GB DDR3 1866Mhz Dual-Channel
Video card
Asus Radeon R9 290 4GB + NZXT KRAKEN G10 & Corsair H55
Case
Cooler Master CM Storm Trooper
Mouse
Corsair Vengeance m95 White
Keyboard
Cooler Master Storm Trigger Z Cherry Mx Brown
Audio
Marantz PM6005 + Wharfedale Diamond 9.6
Monitor
Dell UltraSharp U2414H 24''
OS
Windows 10 Pro X64
Искрено, се е кажано со ова подолу, нема што да додадам:



Особено дизелашите! Не заборавајте, најопасниот дел од загадувањето се тврдите честици, pm 2.5 и pm 10. Колку помали толку поопасни. Дизелашите со отстранети DPF се далеку полоши загадувачи од греењето на огрев. Оџаците за разлика од ауспусите се наоѓаат на далеку поголема висина на која секогаш има поинтензивни воздушни маси споредбено. Емисиите од ауспусите се на висина на која скоро да нема шанса да го напуштат просторот кој е уствари воздухот кој го дишиме додека се движеме. Преку ноќ честиците што се наталожат изутрина повторно дел ќе бидат во воздухот расфрлени заради возилата, зачинети со влага и тазе нови честици. Воздухот во зима е многу поладен и погуст и затоа мерните станици покажуваат поголемо загадување отколку во лето, а уствари исто е. Истата количина е, минимално зголемена од огревот, а повеќе зголемена од горењето на несоодветни материјали. Во Грција исто се топлат на огрев. Лерин е чист пример. Воздухот мириса на изгорено дрво, но не смрди, туку напротив - потсеќа на воздухот кој го паметам од моето детство кога останував по цели денови надвор да играм со другарчињата...Никогаш не смрдел воздухот како сега. Разликата - тогаш сиромаштијата беше помала, речиси сите можеа да си дозволат огрев и истиот не се состоеше од влажни дрва. И да - дизел беа само камионите за достава на млеко, леб и тн. Уживав кога ќе го мириснев тој чад, беше толку необичен и невообичаен, беше реткост :)

Најголем загадувач во моментов се дизелашите. Никој не сака да го реши тој проблем бидејќи е непопулистички. Кој и да се обиде, ќе падне од власт. РЕК е приказна за себе. И во Грција имаат термоелектрани, но стапката на смртни случаи од респираторни болести е неспоредливо помала. Но, таму ретко ќе наидете на дизел возило. Само службените товарни тек-тук се дизели. Проблемот со дизелите е што дури и со функционален DPF нивната еколошка прифатливост е под знак прашалник - сетете се на случајот Дизелгејт. Да беа прифатливи немаше да има потреба да се лажираат вредностите на тестовите.

Џабе ќе се обработува темата за тоа кој загадува, евидентно е, но никој нема да го реши проблемот. Само самите граѓани можат, ако се сплотени и одлучни. Доволно е да одлучат, 2 недели да не го употребат автомобилот, сега во грејната сезона, и одма ќе се види дека тие се главните загадувачи.
Ова е твое мислење или???

Дединец од МАНУ точно објасни, и точно е јасно кој е главен загадувач и направени се испитувања со точни анализи, кој колку загадува и имаат постирано еден тон линкови нагоре од mdeni, Lokvan итн.
Секако дека учествува транспортот, но транспортот заедно со индустријата учествуваат со 10% од загадувањето. Останатото е се од домаќинства и огревен матерјал.

Можеби еве РЕК битола да вистински загадува и не читав за таму што како но Скопје загаденоста е само и само од домаќинства.

Реално ние немаме никаква тешка или некоја индустрија за да загадува.
А тоа дека ги имаат извадено дпф филтри на возилата секако, ама тоа да се 2-3% од возниот парк, на нардото.

Друга анализа е дека баш Скопје има возен парк со кој 60% од возилата се понови од 2008. И воопшто не учестуваат во загадувањето.

Прочитав коментар дека Лерин се греел на дрва и не бил загаден, Лерин е град со 50.000 жители, како да е загаден?

Штип е град со 50.000 жители и се грее 99% на дрва и не е загаден.

Но има улога и географската позиција, Скопје е така поставен да не може природна филтрација и нема гасификација никаде веќе.

Сите големи градови имаат централен систем за греење само поради загадувањето со тврдо гориво.
Големите градови знаете Лондон, Париз Берлин е законски забрането да се има и да се пали ќумбе дома у просторија, можеби треба и така кај нас.
 

Costigan_Jr

Unstoppable
5 јули 2013
2,873
3,950
Ова е твое мислење или???

Дединец од МАНУ точно објасни, и точно е јасно кој е главен загадувач и направени се испитувања со точни анализи, кој колку загадува и имаат постирано еден тон линкови нагоре од mdeni, Lokvan итн.
Секако дека учествува транспортот, но транспортот заедно со индустријата учествуваат со 10% од загадувањето. Останатото е се од домаќинства и огревен матерјал.

Можеби еве РЕК битола да вистински загадува и не читав за таму што како но Скопје загаденоста е само и само од домаќинства.

Реално ние немаме никаква тешка или некоја индустрија за да загадува.
А тоа дека ги имаат извадено дпф филтри на возилата секако, ама тоа да се 2-3% од возниот парк, на нардото.

Друга анализа е дека баш Скопје има возен парк со кој 60% од возилата се понови од 2008. И воопшто не учестуваат во загадувањето.

Прочитав коментар дека Лерин се греел на дрва и не бил загаден, Лерин е град со 50.000 жители, како да е загаден?

Штип е град со 50.000 жители и се грее 99% на дрва и не е загаден.

Но има улога и географската позиција, Скопје е така поставен да не може природна филтрација и нема гасификација никаде веќе.

Сите големи градови имаат централен систем за греење само поради загадувањето со тврдо гориво.
Големите градови знаете Лондон, Париз Берлин е законски забрането да се има и да се пали ќумбе дома у просторија, можеби треба и така кај нас.

922943.jpg


Апсолутно мое мислење и потпрено на 100% чиста логика и надбљудување на трендот со загадувањето. Или на англиски - 100% unbiased.

Во која година објасни дединецот? Многу е битно.

10% од гасовното загадување е од транспортот. Обрни внимание. Значи не честично загадување.

DPF филтерот има начин на одржување. Никој не го одржува. Не е замислен за мали држави како нашава. Замислен е редовно да излегуваш на отворен пат, да ставиш 5-та брзина и да се движиш со 120км/ч (карикирам, да доловам како функционира. Во таква работна состојба,моторот се префрла во друг режим на работа и овозможува чистење на наталожените честици во филтерот). Така да тоа дека возилата кои се понови од 2008 год. не загадуваат е чиста заблуда. 2008 год е старо возило доколку е дизел. Кај нас јавно се продаваат услуги како бајпас на ДПФ и никој не реагира. Филтрите си имаат проектиран рок на употреба после кој мора да се заменат. Тој рок ни под разно не е 10 години. Доколку не се вози на препорачаниот начин проектираниот рок се намалува. Оптимистички би рекол 5 години,а можеби и помалку, доколку се вади барем на секои 2 недели на отворен пат да се исчисти. Со редовно возење низ град, тргни застани...3 години максимум и филтерот ќе биде затнат. Тоа што некои го чистат низ град дополнително допринесува кон загадувањето. Зарем мислите дека ДПФ филтерот е црна дупка, па честиците влегуваат внатре и исчезнуваат магично? Не, туку тие се заробуваат и е потребно да се отстранат и за тоа е предвидена правилна употреба.

Еве едно информативно видео
View: https://www.youtube.com/watch?v=-bOlDFFhuPM


Проблемот со Скопје е што нема драг рејсинг патека, да можат луѓето да одат таму да се забавуваат, да не го прават тоа низ град.

Што мислиш , Струмица колку жители има? Битола? Тетово? Без селата зборуваме. Лерин е град каде живее цивилизација која внимава како се однесува. Кај нас секој за себе гледа (а во случајов ниту за себе!) .Дополнително, ако некој вози дизел и ако отстрани ДПФ филтер, па дури и бензинец ако отстрани каталзизатор, не поминува на технички преглед. Си купуваат нови ДПФ филтри на службените возила. Чиста заблуда е да се смета дека возењето дизел возило е исплативо кај нас. Не е . На запад ги продаваат кога ќе дојде време да се заменат тие скапи делови. Токму во моментот кога нема веќе да се исплатат, се продаваат. Кај нас на долги патеки се исплати само возење на плин. Поевтино е далеку, нема потреба од такви додатоци, а и катализаторот не страда како возење на бензин.

Да, треба да се помогнат граѓаните, да ги заменат сите своите дизел возила со хибридни возила или возила на природен гас. Или, да се помогнат да си стават нов ДПФ филтер, да им се даде кредит без камата. Има начини. За еден ден власт можам да донесам мерки кои ќе го намалат загадувањето до минимум.

Можете да го игнорирате фактот дека дизел возилата имаат енормно големо загадување. И на вас се однесува, сами се труете.
 
Последна промена:
R

Roncic

Гостин
Треба да се донесе закон , секој кој ќе спомне загадување да мора да насади по 10 дрва во градот или околината на градот. Едноставно решение :D. Скопје има 1% зелена површина . Се искорнаја , се зграда или мол направија. И на крајот луѓето се криви . Не бре , копаните што дозволија се што е зелено да се претвори во сиво. Моментално само од прд**е ќе се угушиме . Кој му дал диплома бре на тоа копилјаците во урбанизам .
 

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
3,224
4,490
SK
Загадувањето на воздухот е актуелна тема веќе подолго време. Се провлекува како офтопик во многу дискусии па сметав дека е добро да постои една одделна тема чисто за таа проблематика.

Делумно одговарам на следниве два постови, но мислењево е и генерално за загадувањето на воздухот со повеќе аспекти на истото.
дизелашите со извадени DPF филтри, со автомобили на кои им е изваден катализаторот „за да трга“ и слична расштелувана скламерија.
Особено дизелашите! Не заборавајте, најопасниот дел од загадувањето се тврдите честици, pm 2.5 и pm 10. Колку помали толку поопасни. Дизелашите со отстранети DPF се далеку полоши загадувачи од греењето на огрев.

Најголем загадувач во моментов се дизелашите. Никој не сака да го реши тој проблем бидејќи е непопулистички. Кој и да се обиде, ќе падне од власт.

Прво сакам да покажам една информација која сметам дека не секој ја знае:
A fireplace pollutes the air as much as 1,000 cars
Indicative emission of particles:
- Car, model 2009 (per 30 km): 0.15 g
- Car, model 1992 (per 30 km): 0.5 g
- Fireplace and wood stove (per 4 hours of burning): 150 g
Значи кога веќе ги споредуваме загадувачите, ајде да бидеме целосно свесни за димензиите.
Едно ќумбе загадува слично колку 1000 автомобили.

Понатаму, во Македонија дваесет пати повеќе домаќинства се греат на огревно дрво отколку во Европската унија. Окулу 80% од домаќинствата се греат на цврсти горива (дрва, јаглен).

Колку има автомобили, а колку домаќинства?
Немаме статистички податоци, или јас барем не најдов ништо конкретно. Ако некој има податоци, го молам нека ги пренесе подолу во дискусијава.

Но ајде да се согласиме дека додека секое семејство можеби нема автомобил, секое семејство мора да се загрева во зима. Без кола се може, без топлина во домот не се може.
Значи ако 80% од домаќинствата се греат на цврсти горива тогаш бројот на ќумбиња и бројот на автомобили би требало да бидат слични. Ајде нека има нешто повеќе автомобили, одошто што има ќумбиња. Кога ќе се вратиме на информацијата од почетокот, дека едно ќумбе загадува слично колку 1000 автомобили... Следствено ќумбињата вкупно загадуваат Х пута 1000 пати повеќе од автомобилите (каде Х е бројот на ќумбињата).

Ете нека грешам... 10%? 20%?
Не бе, ете 50%. Ајде да кажеме дека ќумбињата вкупно загадуваат вметни_бројка_со_многу_нули пати повеќе од автомобилите и никако нема да погрешиме.

Тие се димензиите на разликите.
Споредбата меѓу автомобилите и ќумбињата е како споредба на мравка со слон. Имајте го ова на ум понатаму во дискусијава кога ќе се зборува дека автомобилите се загадувачи. Автомобилите дефинитиво се загадувачи, но спредбено со ќумбињата во големината се различни како мравката со слонот.



Да продолжиме понатаму, конкретно за автомобилите и фамозното вадење на DPF филтрите. Функционалноста на DPF по автомобилите - тоа е работа на проверка при техничките проверки. Нерешавањето на проблемот со идиоти кои вадат DPF од аутата тоа не е политички проблем, тоа е пример за банална неспособност која се провлегува со децении. Техничките прегледи се формалност и целосно неисправно возило лесно поминува технички преглед. Никој нормален нема да се буни за казнување на тие што вадат на diesel particulate filter (DPF). Мнозинството корисници на автомобили на дизел гориво не ни знаат што е DPF а не па да го имаат модифицирано. Во прашање се мал број несовесни идиоти кој нема кој да ги казни. Надлежните не се замараат со нив - исто како што не се замараат ни со многу поголеми проблеми (како што ќе видите понатаму во постов).


Се прават споредби меѓу Скопје и градови како Прилеп и Битола.

Јас не знам како е во Прилеп и во Битола.
Но знам како е во Скопје.

Овде во Скопје веќе подолго време не лажат дека најголемото загадување било до автомобилите. Претходниот крадоначалник ни ги мачкаше очите улиците со хемикалии за да го реши загадувањето: Скопските улици се прскаат со кaлциум магнезиум ацетат за помало загадување
upload_2018-12-22_10-10-9.png

Загадувањето остана. И покрај „напорите“ на надлежните загадувањето дури се зголеми.

Потоа се смени власта. Стариот крадоначалник го замени нов крадоначалник кој вети гасификација а испорача сеча на дрвата на Водно додека во Скопје ревносно испорачува сеча на дрвата во парковите новите парцели за изградби на нови згради.


Тоа што ги обединува двете одделни гарнитури на градски власти, е тезата дека автомобилите најмногу го загадувале воздухот. Автомобилите секако го загадуваат воздухот ама дали навистина се најголемиот загадувач на воздухот?

Јас лично сметам дека во најголемиот загадувач е горењето дрва (и се и сешто друго што се гори). Масовно се горат и гуми од страна на Ромите. Гуми во малите индустриски погони и Цементара. Дрисла гори отпад, иако (наводно) велат дека нивните печки согоруваат ефикасно на многу високи температури на согорување. Не знам дали е вистина тоа за Дрисла, ама генерално луѓето од тој реон не се жалат повеќе од другите.

Реално најмногу влијаат ќумбињата со кои се загреваат домовите. Во Македонија дваесет пати повеќе домаќинства се греат на огревно дрво отколку во Европската унија. Окулу 80% од домаќинствата се греат на цврсти горива (дрва, јаглен).


Дали сум во право кога велам дека дека во најголемиот загадувач се ќумбињата по домовите?
Проценете вие самите. Графиците со загадувањето во различните делови од денот кажуваат многу јасно што се случува во Скопје:
upload_2018-12-22_9-57-9.png

Единствен начин автомобилите да се најголемите загадувачи е ако ние во Скопје преку ноќ ги оставаме аутата да работат во место! :hay:


Погледнето го убаво графикот погоре. Загадувањето на воздухот е најголемо нешто пред полноќ. Пикот почнува окулу 6 попладне, а завршува во раните утрински часови. Или најголемото загадување почнува кога повеќето се вратени дома од работа и ги распалиле ќумбињата.

Завршувањето на горењето на дрвата од последното ложење на ќумбињата пред легнување, коинцидира со намалувањето најголемиот пик од загадувањето на воздухот.

Потоа, кога сите одат на работа во најголемиот пик на сообрааќајните гужви, тогаш воздухот е многу помалку загададен. Епа колеги, ако автомобилите се проблемот - тогаш како го објаснувате графиков со загадувањето.

Графикот инаку е земе од: Квалитет на воздух во Република Македонија


Еве и на годишно ниво:
958L2VA.png


Најладните месеци коинцидираат со наголемото загадување.
Случајност? Автомобили не се возат во лето? Автомобили се возат само кога е најладно?

Ако ова е тезата на градските власти, тогаш тезата не им држи вода.


За крај само уште да се осврнам на „носталгичниот аргумент“, дека порано секогаш луѓето се грееле на дрва - и воздухот не бил загаден. Да, тоа е точно - но ајде да го земеме во обзир и обемот, димензијата на горењето дрва порано и денес. Затоа што не е сеедно дали 10 или 20 илјади домови ќе запалат дрва во ќумбето... И дали 100-200 илјади домови ќе го распалат ќумбето.

Во Скопје денес живеат над 800 илјади жители според податоци од 2015-та година. Денес во 2018-та Скопје има уште повеќе жители, и заедно со другите населби во Скопската котлина вкупниот број на жители можеби надминува и еден милион луѓе.

Да се навратиме на фактот дека најголемиот дел од тие луѓе се греат на дрва (и друго цврсто гориво).
Тоа се прилично многу ќумбиња. :(

165676ad91232b3563ca43e114a7c5cd.jpg




И само уште пар корисни линкови кои секој треба да ги има:
Квалитет на воздух во Република Македонија
МојВоздух - Знам што дишам


едит: поправање пар грешки.
 
Последна промена:

Costigan_Jr

Unstoppable
5 јули 2013
2,873
3,950
Загадувањето на воздухот е актуелна тема веќе подолго време. Се провлекува како офтопик во многу дискусии па сметав дека е добро да постои една одделна тема чисто за таа проблематика.

Делумно одговарам на следниве два постови, но мислењево е и генерално за загадувањето на воздухот со повеќе аспекти на истото.



Прво сакам да покажам една информација која сметам дека не секој ја знае:
A fireplace pollutes the air as much as 1,000 cars

Значи кога веќе ги споредуваме загадувачите, ајде да бидеме целосно свесни за димензиите.
Едно ќумбе загадува слично колку 1000 автомобили.

Понатаму, во Македонија дваесет пати повеќе домаќинства се греат на огревно дрво отколку во Европската унија. Окулу 80% од домаќинствата се греат на цврсти горива (дрва, јаглен).

Колку има автомобили, а колку домаќинства?
Немаме статистички податоци, или јас барем не најдов ништо конкретно. Ако некој има податоци, го молам нека ги пренесе подолу во дискусијава.

Но ајде да се согласиме дека додека секое семејство можеби нема автомобил, секое семејство мора да се загрева во зима. Без кола се може, без топлина во домот не се може.
Значи ако 80% од домаќинствата се греат на цврсти горива тогаш бројот на ќумбиња и бројот на автомобили би требало да бидат слични. Ајде нека има нешто повеќе автомобили, одошто што има ќумбиња. Кога ќе се вратиме на информацијата од почетокот, дека едно ќумбе загадува слично колку 1000 автомобили... Следствено ќумбињата вкупно загадуваат Х пута 1000 пати повеќе од автомобилите (каде Х е бројот на ќумбињата).

Ете нека грешам... 10%? 20%?
Не бе, ете 50%. Ајде да кажеме дека ќумбињата вкупно загадуваат вметни_бројка_со_многу_нули пати повеќе од автомобилите и никако нема да погрешиме (многу поголема е разликата).

Тие се димензиите.
Споредбата меѓу автомобилите и ќумбињата е споредба на мравка со слон. Имајте го ова на ум понатаму во дискусијава кога ќе се зборува дека автомобилите се загадувачи. Дефинитиво се загадувачи, но спредбено со ќумбињата во големината се различни како мравката со слонот.



Да продолжиме понатаму, конкретно за автомобилите и фамозното вадење на DPF филтрите. Функционалноста на DPF по автомобилите - тоа е работа на проверка при техничките проверки. Нерешавањето на проблемот со идиоти кои вадат DPF од аутата тоа не е политички проблем, тоа е пример за банална неспособност која се провлегува со децении. Техничките прегледи се формалност и целосно неисправно возило лесно поминува технички преглед. Никој нормален нема да се буни за казнување на тие што вадат на diesel particulate filter (DPF). Мнозинството корисници на автомобили на дизел гориво не ни знаат што е DPF а не па да го имаат модифицирано. Во прашање се мал број несовесни идиоти кој нема кој да ги казни. Надлежните не се замараат со нив - исто како што не се замараат ни со многу поголеми проблеми (како што ќе видите понатаму во постов).


Се прават споредби меѓу Скопје и градови како Прилеп и Битола.

Јас не знам како е во Прилеп и во Битола.
Но знам како е во Скопје.

Овде во Скопје веќе подолго време не лажат дека најголемото загадување било до автомобилите. Претходниот крадоначалник ни ги мачкаше очите улиците со хемикалии за да го реши загадувањето: Скопските улици се прскаат со кaлциум магнезиум ацетат за помало загадување
Погледнете го атачментот 69865

Загадувањето остана. И покрај „напорите“ на надлежните загадувањето дури се зголеми.

Потоа се смени власта. Стариот крадоначалник го замени нов крадоначалник кој вети гасификација а испорача сеча на дрвата на Водно додека во Скопје ревносно испорачува сеча на дрвата во парковите новите парцели за изградби на нови згради.


Тоа што ги обединува двете одделни гарнитури на градски власти, е тезата дека автомобилите најмногу го загадувале воздухот. Автомобилите секако го загадуваат воздухот ама дали навистина се најголемиот загадувач на воздухот?

Јас лично сметам дека во најголемиот загадувач е горењето дрва (и се и сешто друго што се гори). Масовно се горат и гуми од страна на Ромите. Гуми во малите индустриски погони и Цементара. Дрисла гори отпад, иако (наводно) велат дека нивните печки согоруваат ефикасно на многу високи температури на согорување. Не знам дали е вистина тоа за Дрисла, ама генерално луѓето од тој реон не се жалат повеќе од другите.

Реално најмногу влијаат ќумбињата со кои се загреваат домовите. Во Македонија дваесет пати повеќе домаќинства се греат на огревно дрво отколку во Европската унија. Окулу 80% од домаќинствата се греат на цврсти горива (дрва, јаглен).


Дали сум во право кога велам дека дека во најголемиот загадувач се ќумбињата по домовите?
Проценете вие самите. Графиците со загадувањето во различните делови од денот кажуваат многу јасно што се случува во Скопје:
Погледнете го атачментот 69864

Единствен начин автомобилите да се најголемите загадувачи е ако ние во Скопје преку ноќ ги оставаме аутата да работат во место! :hay:


Погледнето го убаво графикот погоре. Загадувањето на воздухот е најголемо нешто пред полноќ. Пикот почнува окулу 6 попладне, а завршува во раните утрински часови. Или најголемото загадување почнува кога повеќето се вратени дома од работа и ги распалиле ќумбињата.

Завршувањето на горењето на дрвата од последното ложење на ќумбињата пред легнување, коинцидира со намалувањето најголемиот пик од загадувањето на воздухот.

Потоа, кога сите одат на работа во најголемиот пик на сообрааќајните гужви, тогаш воздухот е многу помалку загададен. Епа колеги, ако автомобилите се проблемот - тогаш како го објаснувате графиков со загадувањето.

Графикот инаку е земе од: Квалитет на воздух во Република Македонија


Еве и на годишно ниво:
958L2VA.png


Најладните месеци коинцидираат со наголемото загадување.
Случајност? Автомобили не се возат во лето? Автомобили се возат само кога е најладно?

Ако ова е тезата на градските власти, тогаш тезата не им држи вода.


За крај само уште да се осврнам на „носталгичниот аргумент“, дека порано секогаш луѓето се грееле на дрва - и воздухот не бил загаден. Да, тоа е точно - но ајде да го земеме во обзир и обемот, димензијата на горењето дрва порано и денес. Затоа што не е сеедно дали 10 или 20 илјади домови ќе запалат дрва во ќумбето... И дали 100-200 илјади домови ќе го распалат ќумбето.

Во Скопје денес живеат над 800 илјади жители според податоци од 2015-та година. Денес во 2018-та Скопје има уште повеќе жители, и заедно со другите населби во Скопската котлина вкупниот број на жители можеби надминува и еден милион луѓе.

Да се навратиме на фактот дека најголемиот дел од тие луѓе се греат на дрва (и друго цврсто гориво).
Тоа се прилично многу ќумбиња. :(

165676ad91232b3563ca43e114a7c5cd.jpg




И само уште пар корисни линкови кои секој треба да ги има:
Квалитет на воздух во Република Македонија
МојВоздух - Знам што дишам


едит: поправање пар грешки.
Тоа 1000 се однесува на бензински автомобили. Никако на дизели со отстранет ДПФ филтер. Помножено и израчунато, колку домаќинства се топлат на огрев и колку возила сообраќаат, од секое домаќинство има колку членови толку возила, по ново, ќе дојдеме до бројка дека се изедначени. Со тоа што, прочитај подолу, едните ти ги сервираат честиците под носот, а другите на висина каде што мало движење на воздушните маси ќе придонесе до нивно разнесување и намалување на концентрацијата и изложеноста на истите.

Уште нешто кое мислам дека е битно за начинот на којшто загадувањето се манифестира врз луѓето. Едно да запалиш оган кога ќе се вратиш од работа, а друго е да шеташ со оџакот насекаде низ град. Додека наутро оди некој со дизел на работа, некој пешачи. Во тој период само одреден дел од домаќинствата имаат запалено оган за затоплување, не сите, бидејќи огромен дел одат на работа и се во своите автомобили. Најмногу страдаат оние кои одат пешки на работа во тој период. Движењето на возилата дополнително придонесува да честиците се расфрлаат низ просторот и влијаат на измерените вредности од страна на мерна станица.

Факт е дека дизелите се штетни. Западна Европа воведува забрана за сообраќање со дизел во централните подрачја. Факт е и дека не е само моторот кој има емисии на честици, туку и плочките од кочниците, гумите и тн. Факт е дека дизел возилата со турбина имаат далеку подобро забрзување од бензинците и истите заради тоа имаат далеку поголема емисија на штетни честици и од гумите при забрзување и сопирање и особено од плочките од кочниците. Кај нас не се врши контрола на содржината на материјали во плочките за кочните системи кои се увезуваат. Во минатото во нив имаше и азбест, а веројатно и сега сеуште се произведуваат и продаваат кај нас некои кои содржат(евтини се). Дополнител факт е дека затоплувањето на огрев има како производ ситни честици, но истите не се расфрлаат насекаде каде што се движат луѓето, туку се исфрлаат на поголема висина каде ќе бидат полесно однесени од движењето на воздухот. Со други зборови, и најмала циркулација на воздухот ќе овозможи далеку помала изложеност на тие честици. Додека честиците од дизелите ти се точно под носот, дури и се издувуваат под притисок и се расфрлаат убаво точно на висина на оние кои се во непосредна близина.

И еднаш за секогаш - бескорисно е да се прави анализа на недоволно влезни податоци. Мерни станици треба да има стотици низ секој град. Истите мора да имаат сензор за притисок, влажност,температура, насока и брзина на движење на воздушните маси и тн. Само концентрација без податоци од страна, џабе.
 
Последна промена:

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
3,224
4,490
SK
„Западна Европа воведува забрана за сообраќање со дизел во централните подрачја.“
Точно. Но додека во Европа малкумина се греат на дрва, овде тоа го прават окулу 80% од домаќинствата.

Гледај, не е дека нешто ги „бранам дизелите“. Се обидувам да дојдам до некаков заклучок за загадувањаво. Донекаде си во право дека немаме доволно влезни податоци, но некакви податоци сепак имаме. Доволно за појдовни едуцирани претпоставки. А додатно имаме и јасно сознание дека надлежните не влечат за нос (без разлика која политичка гарнитура се).

Зошто не се спроведува гасификација?
Ова е главната политичка причина која директно влијае на нерешавање на проблемот со загадувањето. Во Скопје веќе со години (децении) под сите поголеми булевари постои гасна инфраструктура, краци, цевки со постоечките гасни капацитети. Но ги опслужуваат само индустрискте корисници.

Зошто не се гасифицираат домаќинствата?
Ова е прашањето кое политичарите не го одговараат. Или ако ги притеснат, даваат некои општи одговори дека „следните неколку години“ ќе се почне со гасификација. Ама никогаш не се почнува.


Да се вратиме на тоа дека овде окулу 80% од домаќинствата се греат на дрва.
Еве како е во други држави во Европа:
upload_2018-12-22_13-3-33.png

Навистина нема споредба.
Еве една разлика меѓу нас и тие што не се толку загадени. Многу повеќе дрва гориме овде. Тоа е разлика која боде очи. Да не ја игнорираме.

Ајде во ЕУ имаат ЕУРО стандарди за возилата. Ете ја Србија, не се во ЕУ, не возат понови возила од нас овде. Сепак немаат загаден воздух колку ние овде. Ама дрвата им влагаат во 16% во греењето - да не го игнорираме и ова.

Да погледаме на што се греат државите како Британија, Холандија, 70-90% се греат на гас. Германија, Италија, 50-60% се греат на гас. Никој не се грее на дрва толку како ние.
Никој нема толку загаден воздух како ние. Да не го игнорираме тоа.

Дека возилата загадуват - да загадуваат. Но помалку од ќумбињата.
Повторно, зошто да го абсолвираме од вина горењето дрва? Ни одговара на некој начин да си ги сечеме шумите? Дрвокрадците да имаат причина да ги сечат?

Зошто ги абсолвираме од вина политичарите?
Сите ветуваат гасификација, никој не исполнува.

Зошто цел нормален свет во најголема мерка се грее на гас, или нешто трето (делумно со обновливи извори), а овде ние „најпаметни“ ќе гориме дрва и ќе зборуваме за загадување од автомобилите.

Опасен раздор ни прават политичарите, раздели и владеј. Додека се караме за нафта vs бензин, тие си го бркаат бизнисот и си ја виткаат чоколадата.


Инаку таму во споредбата каде велат дека едно ќумбе загадува колку 1000 автомобили никаде не наведуваат дека се работи за возила на бензин. Но ете нека биде така.
Eве ги European emission standards - Wikipedia
Некои побарувања се воведени во поново време (и од тогаш се мерат), ама генерално нема некои УФФФ драстични разлики меѓу дизел и бензин. Дури и да кажеме дека дизел дупло (или три пати, ете четири пати) повеќе загадува, сеуште загадувањето од дизелите е небо и земја со ќумбето кое загадува колку 1000 автомобили. Настрана идиотите кои вадат ДПФ, таквите се мало малцинство.
upload_2018-12-22_13-25-1.png


Уште нешто кое мислам дека е битно за начинот на којшто загадувањето се манифестира врз луѓето. Едно да запалиш оган кога ќе се вратиш од работа, а друго е да шеташ со оџакот насекаде низ град. Додека наутро оди некој со дизел на работа, некој пешачи. Во тој период само одреден дел од домаќинствата имаат запалено оган за затоплување, не сите, бидејќи огромен дел одат на работа и се во своите автомобили. Најмногу страдаат оние кои одат пешки на работа во тој период.
Друже, ова не е баш логично.
Сите резултати од постојаните мерење на мерните станици, велат дека во периодите кога е најголемото загадување - најмалку се возат автомобили. И обратно, кога најмногу се возат автомобилите - тогаш не е најголемо згадувањето.

Разбирам што сакаш да кажеш со тоа дека пешаците се најранливи од загадувањето. Но наместо на највидливиот виновник, ајде да се задржиме на нашево барање на најголемиот виновник за загадениот воздух.

Погледај го пак графиков и обиди се да објасниш како загадувањето не е најголемо тогаш кога се шпицовите во сообраќајот. Наутро од 7 до 10, и попладне од 3 до 6. Тогаш кога има големи гужви и десетици илјади автомобили, автобуси и камиони, сите заедно лазат полека во ниски брзини, тргнуваат и застануваат, тогаш кога реално е најголемото можно загадување од автомобилите.

Но не, загадувањето е најголемо тогаш кога повеќето луѓе ќе дојдат дома. Тогаш кога ќе ги изгасат автомобилите и ќе ги запалат ќумбињата. Можеме да имаме различни појдовни мислења, ама би требало да дојдеме до ист заклучок во лице на податоците од од графиков подолу:
upload_2018-12-22_13-42-18.png


Јас не велам да се игнорира загадувањето од автомобилите, од дизел возилата. Велам ајде да го утврдиме најголемиот загадувач на воздухот. Најпосле, вака низ дискусија сите имаме шанси да размениме факти и аргументи - и со нив заеднички да дојдеме до заклучоци.
 

GGTT1

Gaining Experience
1 февруари 2017
554
437
Битола
Мене ми изгледа дека целта на препискава ти е да го направиш невозможното, односно да го докажеш тоа дека греење со ќумбиња е поеколошко греење со тоа со топлотни пумпи (клима уреди).


Дај среди си ги фактите.
Во заблуда си ако мислиш дека еден РЕК може да сатурира воздушна маса од обемот на цела Пелагонија. Истовремено тврдиш дека не е проблем тоа што 80% и повеќе од сограѓаните од Октомври до Април ти се греат на ќумбиња со ефикасност на согорување од 25%.

И колку бе аута на дизел имате во Прилеп?
1000? 5000?
Риалити чек: A fireplace pollutes the air as much as 1,000 cars
Само ова е во ЕУ каде по имаат стандарди за печки со поцелосно согорување, за овде сметај дека ќумбе загадува колку 2-3 илјади аута.

И риалити чек x2:
РЕК во лето не ве загадува?
Каква е состојбата со пм честички во Прилеп и Битола во лето? Сериозно прашувам, не сум прател воопшто.

И риалити чек x3:
Погледнете го атачментот 69852



И дај објасни што е тоа „кроткојебец“! :hay:

Само кревање во воздух далноводот за Скопје како партизаните да не може еден месец да го соберат. Па да видеме послем кој ке се прави на енглез..:):):)-и кој има аеродром а кој нема:);)
 

Costigan_Jr

Unstoppable
5 јули 2013
2,873
3,950
Друже, ова не е баш логично.
Сите резултати од постојаните мерење на мерните станици, велат дека во периодите кога е најголемото загадување - најмалку се возат автомобили. И обратно, кога најмногу се возат автомобилите - тогаш не е најголемо згадувањето.

Разбирам што сакаш да кажеш со тоа дека пешаците се најранливи од загадувањето. Но наместо на највидливиот виновник, ајде да се задржиме на нашево барање на најголемиот виновник за загадениот воздух.

Погледај го пак графиков и обиди се да објасниш како загадувањето не е најголемо тогаш кога се шпицовите во сообраќајот. Наутро од 7 до 10, и попладне од 3 до 6. Тогаш кога има големи гужви и десетици илјади автомобили, автобуси и камиони, сите заедно лазат полека во ниски брзини, тргнуваат и застануваат, тогаш кога реално е најголемото можно загадување од автомобилите.

Но не, загадувањето е најголемо тогаш кога повеќето луѓе ќе дојдат дома. Тогаш кога ќе ги изгасат автомобилите и ќе ги запалат ќумбињата. Можеме да имаме различни појдовни мислења, ама би требало да дојдеме до ист заклучок во лице на податоците од од графиков подолу:
Погледнете го атачментот 69875


Јас не велам да се игнорира загадувањето од автомобилите, од дизел возилата. Велам ајде да го утврдиме најголемиот загадувач на воздухот. Најпосле, вака низ дискусија сите имаме шанси да размениме факти и аргументи - и со нив заеднички да дојдеме до заклучоци.


Повторно истиот СМЕШЕН график...ептен е нубски, аматерски да се дискутира кој причинува загадување со ПМ честици со график кој се однесува само на концентрацијата, а не се измерени никакви други параметри - притисок, температура, брзна на воздушни маси, влажност... Ако твојата логика ја базираш на еден ваков аматерски график направен од некој апсолутен необразован аматер, и со ваков график ми кажуваш што е логично а што не е, тогаш нема што да дискутираме повеќе, да прекратиме уште тука :) Аман да не го гледам повеќе графиков, аман! :) Врска нема со било каква академска дискусија, како за расправија пред гранапче може да послужи, да. Тука не, и те молам, за твое добро, не користи го повеќе, си го нарушуваш кредибилитетот.

Истовремено, тој дел со "нелогичноста" не се однесува на причинителите, туку на манифестацијата на штетноста и ефектот.
 

FLEGMA

Illuminator
2 август 2012
9,812
15,009
си го нарушуваш кредибилитетот.
Особено со логиката дека е подобро внатрешноста да биде загадена отколку Скопје.
Пошто во Скопје живеат повеќе луѓе.


btw
Некни на мој познаник му се расипа тоа DPF филтерот (иначе колата е со бугарски таблици) и нормално нашиот механичар му предложил вадење на филтерот.
Овој му одговори дека нема да го пуштат при регистрација ако нема DPF филтер а ако го фатат со изваден казните се енормни.

За бугарине не вредиме.
 

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
3,224
4,490
SK
Всушност реков дека е подобро загадувањето да го има до термоцентралата отколку да излегува од оџаците на ќумбињата во градовите. Не е фер да ги заменувате тезите. :)

Дали графикот е аматерски графички обработен, тоа никако е не е од важност. Важни се информациите содржани во него. За графикот, веќе реков дека е скриншот земен од: Квалитет на воздух во Република Македонија кој е владин веб сајт, изработен и одржуван од државата, со мерења од мерни инструменти во владение од владата. Сите сомневања за точноста на податоците упатете ги кон Министерство за животна средина и просторно планирање.
Датата од овој скриншот е конкретно од лани, во период кога повеќе денови рано наутро накратко дувуваше ветер и му даваше шанса на денот „да почне од нула“.


Инаку смешно е да ги затварате очите за реални аргументи, само затоа што имате спротивни мислења. Јас вас ве читам и ви ги дискутирам вашите аргументи, не ги игнорирам. На Флегма му објаснив - со аргументи - дека со клима уреди и тоа како е можно да се загрее домот, и успешно и евтино и економски, сеедно дали се работи за куќа или за стан во зграда. Всушност и шатор може да се загрее со клима уред, величината и изолацијата на просторот се само параметри. Едноставно побаруваната моќност треба да се обезбеди, и тоа е тоа.

Тебе @Costigan_Jr ти покажав дека во другите држави од Европа каде луѓето не се греат со дрва, дека имаат многу почист воздух. Но на жалост ти тунелски си фокусиран кон загадувањето од автомобилите (посебни тие на дизел, поточно некои кршеви на кои идиотите од газди им ги извадиле DPF филтрите). Како резултат на тоа, од дрвата не ја гледаш шумата. Коментариве ги разбираш лично, токму како што посакуваат политичарите во нивната провидна divide et impera пракса за нерешавање на проблемите или нивно одложување за следната власт.

За нив, за политичарите, се е супер се додека се расправаме меѓу себе и не ги прашуваме важните прашања, како што се барањата за гасификација на домаќинставата во градовите, и решенијата градско централно парно греење во сите поголеми градови.

@Costigan_Jr во Битола како се греат твоите сограѓани?
- Дали мнозинството се греат со дрва на ќумбиња со технологија од предисторија, со согорување од 25% просечна годишна ефикасност на согорување?
- До каде е иницијативата за градско централно парно греење, нели требаше да се гради?
- Има абер од гасификација?

Инаку да, и јас би сакал на пар недели целосно да се забрани возење приватни автомобили, и еднаш засекогаш сите да видат колку е смешно прикривањето на чадот од ќумбињата како главна причина за загадувањето. Тука @Costigan_Jr е политичкиот проблем. Ова е работата што се плаши да направи секоја власт - да забрани горење дрва во градовите. Затоа што ќе ги линчуваат ако претходно не обезбедат алтернативи по еднаква или пониска цена, како на пример гасификација на секој дом или централно градско греење до секој дом. Нешто што не го прават пошто поевтино им е да не лажат, да не разделуваат, и да ги проневеруваат парите.
 

Costigan_Jr

Unstoppable
5 јули 2013
2,873
3,950
Всушност реков дека е подобро загадувањето да го има до термоцентралата отколку да излегува од оџаците на ќумбињата во градовите. Не е фер да ги заменувате тезите. :)

Дали графикот е аматерски графички обработен, тоа никако е не е од важност. Важни се информациите содржани во него. За графикот, веќе реков дека е скриншот земен од: Квалитет на воздух во Република Македонија кој е владин веб сајт, изработен и одржуван од државата, со мерења од мерни инструменти во владение од владата. Сите сомневања за точноста на податоците упатете ги кон Министерство за животна средина и просторно планирање.
Датата од овој скриншот е конкретно од лани, во период кога повеќе денови рано наутро накратко дувуваше ветер и му даваше шанса на денот „да почне од нула“.


Инаку смешно е да ги затварате очите за реални аргументи, само затоа што имате спротивни мислења. Јас вас ве читам и ви ги дискутирам вашите аргументи, не ги игнорирам. На Флегма му објаснив - со аргументи - дека со клима уреди и тоа како е можно да се загрее домот, и успешно и евтино и економски, сеедно дали се работи за куќа или за стан во зграда. Всушност и шатор може да се загрее со клима уред, величината и изолацијата на просторот се само параметри. Едноставно побаруваната моќност треба да се обезбеди, и тоа е тоа.

Тебе @Costigan_Jr ти покажав дека во другите држави од Европа каде луѓето не се греат со дрва, дека имаат многу почист воздух. Но на жалост ти тунелски си фокусиран кон загадувањето од автомобилите (посебни тие на дизел, поточно некои кршеви на кои идиотите од газди им ги извадиле DPF филтрите). Како резултат на тоа, од дрвата не ја гледаш шумата. Коментариве ги разбираш лично, токму како што посакуваат политичарите во нивната провидна divide et impera пракса за нерешавање на проблемите или нивно одложување за следната власт.

За нив, за политичарите, се е супер се додека се расправаме меѓу себе и не ги прашуваме важните прашања, како што се барањата за гасификација на домаќинставата во градовите, и решенијата градско централно парно греење во сите поголеми градови.

@Costigan_Jr во Битола како се греат твоите сограѓани?
- Дали мнозинството се греат со дрва на ќумбиња со технологија од предисторија, со согорување од 25% просечна годишна ефикасност на согорување?
- До каде е иницијативата за градско централно парно греење, нели требаше да се гради?
- Има абер од гасификација?

Инаку да, и јас би сакал на пар недели целосно да се забрани возење приватни автомобили, и еднаш засекогаш сите да видат колку е смешно прикривањето на чадот од ќумбињата како главна причина за загадувањето. Тука @Costigan_Jr е политичкиот проблем. Ова е работата што се плаши да направи секоја власт - да забрани горење дрва во градовите. Затоа што ќе ги линчуваат ако претходно не обезбедат алтернативи по еднаква или пониска цена, како на пример гасификација на секој дом или централно градско греење до секој дом. Нешто што не го прават пошто поевтино им е да не лажат, да не разделуваат, и да ги проневеруваат парите.
@Lokvan
Ставовите ти се хипокритички.Велиш подобро е термоцентралите да загадуваат околу себе отколку ќумбињата во градовите, а истовремено го игнорираш делот каде што посочувам дека возилата ти чадат под носот,а чадот од оџаците на домаќинствата е на поголема висина и не те засега колку возилата. Од што размислуваш тунелски дури и не ја разбираш поентата на моите коментари, туку само се фокусираш на тоа да ми кажеш( а не докажеш) дека грешам за така некако да ги негираш моите аргументи,индиректно, без да се соочиш со нив и да дадеш свое видување(не цитирано од некаде). Не ја гледаш шумата од факти заради дрвата кои сами си ги засадуваш. И секако дека коментарите ги сфаќам лично кога не се обидуваш да докажеш спротивно од моето тврдење туку се обидуваш со епитети да ме дискредитираш. Фактички ти со твоите настапи ја исполнуваш идејната агенда на политичарите.

Но, морам да спомнам дека имаме напредок - овојпат не го употреби фамозниот фејсбук график.

Граѓаните можат сами, со единство, да го решат проблемот. Прво мора сами да го посочат главниот виновник. Но, најголем дел не сакаат да ја дознаат вистината бидејќи предосеќаат дека ќе треба да ги заменат авомобилите со поеколошки. И не би ги нарекувал идиоти оние кои возат дизели...Најголем дел се изманипулирани, немале доволно информации за степенот на загадување кој ќе го предизвикаат. Проблемот во ова општество е МНОГУ подлабок...Како за почеток не постои истражувачко новинарство и новинарите сервираат вести по нарачка. Ако Порше Македонија е спонзор на/се рекламира во најдобриот медиум, пример, тој медиум нема да си дозволи да пласира информација за загадувањето предизвикано од возилата кои му носат приход на главниот спонзор/клиент. Се' се прави за пари, заслепени се граѓаните. Докторите не лечат пациенти за инает бидејќи не добиле покачување..адвокатите одлагаат рочишта до недоглед со меѓусебно усогласување со адвокатите од спротивната страна, судиите/судските совети носат одлуки кои се погубни за иднината на општеството но нив им носат бенефити или пари...Системот на вредности кај нас се изгуби некаде и веќе не постои. Сега вредиш само ако имаш пари, и гледајќи низ таа призма се поставува моќта, а таа го дефинира системот на уредување. Загадувањето нема да се реши од никого, туку спонтано. Како што ќе почнат да се заменуваат дизелите, спонтано, со увоз на хибриди од запад, кога тие ќе застарат. Како што се заменаат 101ците и југата, така и дизелите ќе се заменат. Нема таков маж што е во политика што ќе се откаже од парите за да реши проблем во интерес на сите. Во моментот кога народот ќе сфати дека е марионета на политичките кругови кои го замајуваат и му ветуваат подобар живот само за да се доберат на власт и го заборават, тогаш ќе почнат да се менуваат работите. Имам идеја како цел народ да излезе на улица, без оглед на партија и верска припадност. :)
 

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
3,224
4,490
SK
@Lokvan
Ставовите ти се хипокритички.Велиш подобро е термоцентралите да загадуваат околу себе отколку ќумбињата во градовите, а истовремено го игнорираш делот каде што посочувам дека возилата ти чадат под носот,а чадот од оџаците на домаќинствата е на поголема висина и не те засега колку возилата.
Не игнорирам ништо друже, само покажувам дека од двете зла едното е поголемо, многу поголемо.

Кои се твоите аргументи?
Дека загадувањето од оџаците оди во небеса, а тоа од ауспусите останува долу?

Не си во право. Си ги погледал оџаците? Имаш ли воопшто комшии во непосредна близина кои се греат на дрва или пелети (или ѓубре како иверки)? Пошто јас имам. Имам и комшии кои се греат на пелети и неколку комшии кои се греат на дрва. Немаш поим колкава разлика има меѓу нив. Еден од тие со дрва има бел чад кој навистина оди нагоре, но другите имаат потемен темноплав чад кој стои во место или полека паѓа надолу. Најлош е чадот од комшијата со печка на пелети, неговиот е црн чад кој паѓа директно надолу.

Се е тоа до согорувањето, до ефикасноста на согорувањето.
Си читал нешто повеќе за ефикасно согорување @Costigan_Jr ?

Moжам да напишам многу повеќе за ефикасно согорување на тврдо гориво, ако сакаш. На страна тој обемен аспект на загадувањево, за сега ќе се задржам на тоа дека ќумбињава што ги користат нашиве сограѓани имаат лошо согорување. Многу неефикасно согорување. На сезонско ниво просекот им е 25% ефикасност. Можеш да разбереш што значи 25% ефикасност во согорувањето?
Разбираш каде одат другите 75% од дрвата?

Колку тони дрво се горат годишно во Македонија? Во државата во која 80% од домаќинствата се греат на дрва? Бројките за 2015-та се 430.000 кубици дрва, и тоа се само легално исечените дрва, и без увозот. Вкупниот број на изгорени дрва е многу поголем. 75% од тоа оди во воздухот како несогорен материјал. Тешки се саѓите, не летаат горе и остануваат долу. Можеш да замислиш што ни прават на здравјето тие (отприлика половина милион кубици) саѓи од несогорени дрва во воздухот?

Навистина, ајде уште да зборуваме за автомобилите!
 

FLEGMA

Illuminator
2 август 2012
9,812
15,009
Нека им дадат субвенции или кредити со симболична камата да си направат фасади, кровови и дограма па можеби би се грееле на топлотни пумпи.


Иначе здраво сељачката логика вели: Мене за 120 квадрати ми требаат 4 инвертери кои ќе ми трошат 4x1200 денари мин. само тие. Зошто не би го активирал парното на дрва кое троши кубик дрва за 3600 денари (и помалку) а има 100 пати поголема калорична моќ од климите?

Луѓето мора да се греат на нешто. Можеби не мора да има автомобил или да оди на одмор но да се грее мора.

Нека воведат гасификација и веднаш се префрлам. И јас не сакам да се мафтам со дрва.
 

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
3,224
4,490
SK
Eпа слабо се буниме, не сме гласни, политичарите не игнорираат. Знаат дека пак ќе бидат изгласани колку и да усерат и колку и да не си ги исполнуваат ветувањата, ако не на следните избори тогаш на тие после. Гасификација ветуваат сите. И да, никој не ги исполнува ветувањата.

Иначе здраво сељачката логика вели: Мене за 120 квадрати ми требаат 4 инвертери кои ќе ми трошат 4x1200 денари мин. само тие. Зошто не би го активирал парното на дрва кое троши кубик дрва за 3600 денари (и помалку) а има 100 пати поголема калорична моќ од климите?
Мислиш као во стилот ако ги запалиш климите во ќумбе дека нема да имаат голема „калорична моќ“? :hay:

Многу паушално се расфрлаш со изјавиве.
Практично кажуваш дека на еден месец со кубик дрва ќе замениш 4 инвертер клими?

Ајде малку да пресметаме. Ќе се послужам со податоците кои Дени ги презентираше тука. 1 m³ букови дрва даваат 2.000 kWh топлина (просек од 1.800 до 2.200 kWh). Просечна печка без парно согорува со максимална ефикасност од ~63%, твојата печка со парно има помала ефикасност пошто ѕидот од котелот (во кој е водата) ја намалува температурата во горилникот, а со тоа и ефикасноста на согорување. Во нај најдобар случај имаш просечна ефикасност од ~40% ама за полесно пресметување (и пошто се чуствувам великодушно) еве ти 50% ефикасност во согорување нека бидат (научна фантастика за твоето ќумбе со парно, ама ајде).

Значи со еден кубик букови дрва, ти ете ќе добиеш 1.000 kWh топлина (пола од 2.000 kWh). Тоа за кубик дрва кои сега коштаат 4000 денари. Или ОК, 3.600 ако си ги земал летово кога се поевтини.

Понатами, по средна цена од киловат час е.е. од 5.1 денар (со ддв, и евтина/ниска тарифа средна вредност), за 3.600 денари ти добиваш 706 kWh електрична енергија. Со просечен СОР од 3 на инвертор клима уред, тие 706 kWh електрична енергија топлинската пумпа ги претвара во 2118 kWh топлинска енергија!

Краен резултат 1.000 kWh од дрва, наспрема 2118 kWh топлинска енергија од клима уред(и). За истите пари. А каде ти е мрцварењето со дрвата, ложење, чистење, цепење, редење, м’кнење од визба/двор до соба, па кречење, чистење оџаци, итн, итн...

Ама ајде сега те чекам да ми кажеш дека на клима не се вари гравче, и дека не се грее бојлерот за вода, итн итн... Па јас пак да те потсетам дека готвење е поевтино и побрзо на плин, и дека за топла вода има и други алтернативи. ;)


На крај друже, како и да вртиш како и да сучеш, греењето со клима уреди е осетно поевтино греење од греењето со дрва. А другите греења ти убијаат во поим во економичност. Немаш малтретирање со нив, работа. На есен ги палиш, на пролет ги гасиш. Дека имаат маани, имаат. Дека предностите им се поголеми од мааните, и тоа е точно.


И сеа, толку? Или уште ќе се убедуваме? :)
 
Последна промена:

d0sada

Gaining Experience
18 февруари 2016
162
116
Скопје
d0sada's setup  
Processor & Cooler
Ryzen R7 2700x/ NZXT x62 Kraken
Motherboard
AsRock x470 Taichi Ultimate
Storage
SAMSUNG 850 EVO 250GB/WD 1TB BLACK
PSU
EVGA SuperNOVA 750 G3
RAM
Gskill Sniper X 3400 Mhz DDR4 16 GB
Video card
Gigabyte G1 Gaming 1070 8GB
Case
Fractal Design - Define R5 Black Window
Mouse
A4 Tech X-718BK
Keyboard
Wireless Desktop MK710
Audio
AKG K 512 MKII Multi-Purpose Stereo Headphones
Monitor
Phillips 232E 23"/ Dell P2414H 24"
OS
Windows 10 64-bit Pro
Имате еден проблем со европските статиските , дрвата се како обновливи извори на согорлива енергија biomass. A не се категоризираат како тврдо гориво.
Glossary:Renewable energy sources - Statistics Explained
 

FLEGMA

Illuminator
2 август 2012
9,812
15,009
На крај друже, како и да вртиш како и да сучеш, греењето со клима уреди е осетно поевтино греење од греењето со дрва.
Ако споредуваш клима vs ќумбе за загревање на една соба (ајде добро, нека биде соба и салон) лудост е да користиш дрва.

Ако имаш парно на дрва/ќумур/нафта (со потенцијал за гас) кое може (но и не мора) да биде помогнато од соларен панел и сето ова го споредиш со клима мислам... бич плиз :)
Климата е одлична за заштеда и нема тука збор. Галантно ги прескокнуваш преодните периоди во есен и тераш барем до половината на декември.

Особено корисна во семејства каде не се престојува по цел ден. Каде што се престојува, особено каде што има стари лица кои не движат и на кои постојано им е ладно..како ќе се разбереш дека со она „дувалоно“ можат да бидат загреани јавете ми.
 

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
3,224
4,490
SK
Сега повторно менуваш тези, од каде соларна енергија убаци во муабетов?
Споредувавме клими против ќумбиња. И не зборуваме само за простории, туку за домови.

Точно е дека некои греат само една просторија. Но тоа уште повеќе е точно за греење со ќумбе, ретки се тие со парно. Баш со климиве почести се ситуациите каде цел стан се грее, со тоа што нормално просториите каде не се наоѓа климата се неколку степени поладни.

За стари лица, баш за нив се одлични климите. Нема маки со ложење, и сите други малтретирања со дрвата. Топлината од климите е постојана и еднаква, за разлика од ќумбињата кои се ладат кога ќе изгорат дрвата ако не се ложат 24/7 - а кој ложи 24/7? Макар ноќта нема да се ложи, и наутро е камен ладно. Абе супер за стари лица, измислено. :)

И цело време се обидуваш да ја протнеш тезата дека климите не можат да загреат како што треба, како да секогаш климите се поддимензионирани и да не можат да постигнат зададена температура - освен во преодните периоди. Не е ваљда дека пошто ти купи Вивакс клима и врз основа на тоа искуство сега мислиш дека сите клими (не) ги бива како тоа Мидеа климите што ги дила Вивакс? :p
 

Нови мислења

Последни Теми

Статистика

Теми
44,052
Мислења
870,880
Членови
30,388
Најнов член
franko
На врв Дно