• Здраво и добредојдовте на форумот на IT.mk.

    Доколку сеуште не сте дел од најголемата заедница на ИТ професионалци и ентузијасти во Македонија, можете бесплатно да се - процесот нема да ви одземе повеќе од 2-3 минути, а за полесна регистрација овозможивме и регистрирање со Facebook и Steam.

Проблеми со влага и мувла по домовите, и зошто одвлажнувачите на воздух се прилично бескорисни уреди

  • Ја почнал/а темата
  • #1

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
2,926
4,134
SK
За да не одиме во офтопик на една друга дискусија, решив овде да напишам неколку зборови кои се надевам може да бидат од корист. Не сакам ова да биде долг уводен пост, и ќе се обидам што поконцизно да го опишам проблемот. Но одредени работи мора да се објаснат, па затоа се надевам дека нема да се лутите за должината на уводов.

Нејсе. Проблемот кој е тема на дискусијава првенствено е појава на мувла најчесто на ѕидовите. И инаку не зборуваме за појава на мувла заради течење на вода, туку за мувла настаната заради кондензација на вода.

Мувлата, нејзините спори поточно, се исклучително штетни по здравјето. Некогаш тие здравствени проблеми не се гледаат веднаш туку со текот на времето се акумулираат и кога тие проблеми ќе станат видливи - штетата по здравјето е веќе направена.
(подетално, тука: Moisture and Mold Problems: Preventing and Solving Them in Your Home )


Ок, значи не сакаме мувла. Мувлата е штетна по здравјето и бараме решенија како да се ослободиме од мувлата. Но за несреќа често се трга по погрешен пат. Најчестиот мит за овој проблем е тезата дека мувлата се јавува затоа што во домот имаме премногу влажност во воздухот. Во најголемиот дел од случаите тоа НЕ Е точно.


За да се разбере тоа погоре, прво треба да се разбере што е тоа релативна влажност и точка на роса.
Накратко објаснето, влажноста во воздухот зависи од температурата на истиот. Истата смеса од воздух и водена пареа, ќе резултира со различен процент на влажност во воздухот, на различни температури. Значи тоа што е 50% влажност на 23с, на пониска температура може да биде и 80% влажност.

Понатаму, точка на роса. Влагата од воздухот, кога доаѓа во контакт со ладно тело - кондензира во вода. Колку поголема влага во воздухот, толку полесно ќе дојде до кондензација. Но (уште поважно), колку поладно е телото исто така толку полесно ќе дојде до кондензација.
Ова се фиксни вредности (на температура и влажност), и се знае точно за колкава влажност на воздухот и за температури на одредено физичко тело, кога ќе дојде до кондензација на вода. Тоа се нарекува точка на роса.
Тука се разбира и притисокот игра улога, но него за потребите на оваа дискусија можеме да го оставиме на страна.


ОК? Ова мораше да се објасни за да дојдеме до разврската која што следува.

Проблемот со кондензација на вода во домот, и појава на мувла, тоа е двостран проблем.
- Првиот аспект на проблемот е релативната влажност. Колку поладни простории толку поголема влажност на воздухот, и толку полесно се доаѓа до точка на роса (кондензација на вода).
- Вториот аспект на проблемот се топлотните мостови, делови од домот кои служат како топлотни преносници (а не изолатори). Објектот може да е изолиран, а да има делови (гредите на пример) кои функционираат како heat sink кој ја одведува надвор топлината од домот (а heat sink секако разбирате, нели форумџии). Затоа таквите делови од објектот се наракуваат топлотни мостови, и на нив многу полесно се кондензира вода (пошто точката на роса е повисока колку што телото е поладно). А каде долго време има вода на ѕидовите, таму се јавува и мувла.


Тоа е тоа.
Во случај да не успеав добро да објаснам - задржете се на двете страни од решението:
- Просториите треба да се греат 24/7. Не само заради кондензација на вода и појава на мувла. Едноставно не заштедувате ако оставите домот да се излади и потоа го загревате од ново, поекномично е да се догрева отколку да се лади и загрева. Релативен исклучок од ова се само становите кои од сите страни се загреваат, пошто иако и тие ќе се изладат таму нема да има големи температурни флуктуации (и кондензација на вода заради ниски температури на воздухот).
- Треба да се изолираат топлотните мостови. Ако се работи за ѕид, или носечка греда, наједноставно решение е внатрешна изолација. На пример стиропор или минерална волна, со кнауф панели после нив.

Најкратко, простор кој 24/7 се грее на барем 18-20с не би требало никогаш да има проблем со мувла дури и ако таму се готви и се сушат алишта. Ако има проблем, тогаш на тие места постои топлотен мост и истиот треба да биде изолиран.




P.S. За крај, после објаснувањето горе би требало полесно да се разбере следново:
- Одвлажнувачи на воздух освен во некои многу специфични ситуации, се прилично бескорисни уреди за нашиве овдешни локални климатски услови.

За илустрација на сето ова, еве еден калкулатор кој @mdeni го покажа во друга дискусија: Dew Point Calculator
На пример, ако надвор е навистина ладно, и одреден ѕид, носечка греда, или профил од прозор, е топлотен мост на кој се кондензира вода (и се јавува мувла)... Тогаш за да избегнете кондензација на вода, при некоја нормална температура од 24с во собата и температура од 3с на топлотен мост (на пример метален профил за прозор), ќе треба воздухот во собата да го исушите под 25% влажност.

kondenzacija.png

Ако на некој не му е јасно колку ниска сувост е 25%, можеби ќе помогне фактот дека просечна влажност на воздухот во Сахара е баш 25%. :)
Интересно четиво со онтопик содржина: Many Homes Are Drier Than the Sahara Desert


Значи нејсе, назад на нашиот проблем и зошто овлажнувачите на воздух НЕМА да го решат истиот: За да го решите проблемот со мувла преку употреба на одвлажнувач на воздух, ќе треба да го исушите воздухот прилично многу. Тоа нема да биде возможно без заебано скапа опрема... Но дури и со моќна и скапа опрема проблемот со мувлата веројатно нема да го решите на тој начин, затоа што многу тешко е до толку многу да го исушите воздухот за да се избегне точката на роса. Теоретски ќе треба одлично затворен, практично захевтан дом каде од никаде не влегува воздух. И одвлажнувачите ќе треба да бидат навистина моќни. Но во пракса, сето тоа е и неисплатливо и нереално.
И работата да биде уште полоша, во обидот да го исушите воздухот само ќе воведете нов проблем заради сувоста на воздухот, што е здравствен проблем сам по себе.
Подетално: Manage Dry Indoor Air This Winter
 
Последна промена:

kolesk

Gaining Experience
6 февруари 2016
138
98
Ако имате мувла на некој ѕид само со средство од маркет. Исчистивме ѕид со мувла ама одма го искречивме. А и мајстори ни рекоа да искречиме одма. Така да само средство му е мајката.
 
  • Ја почнал/а темата
  • #3

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
2,926
4,134
SK
Што ќе добиеш со лечење на симпомите? А што правиме со „болеста“? :)
Ако не го решиш проблемот со кондензација на влага, што си направил со средство против мувла? После некое време пак ќе се појави. Гарантирано.



Zdravo! Ja vidov temata i tvojot post za vlaga vo domot pa sakav da te prasam za pomos. Pred nekolku godini pravevme dogradba na kukjata i napravivme so sendvic zid so tervol izmegu ciglite. Uste odma prvata zima otkako pocna da se gree na kjosevite pocna da se pojavuva voda a podocna i muvla, pretpostavuvam problemot e poradi stubovite i neizoliraniot krov. Prasanjeto mi e dali ima nekoe resenie za stolbovite osven nadvoresno da se stava termofasada so ogled na toa deka kukjata veke ima obicna fasada so malter i rizla ?
Ќе ве молам само без приватни пораки. Идејата на форумска дискусија е да се остави пишан збор за сите да можат да прочитаат... А и искрено никој не сака да одговара на десетици и стотици приватни пораки, со ИСТИ прашања.
Затоа еве овде ќе ти одговорам, за искуството да биде достапно за сите.

Таа фасада со малтер и ризла има занемарливи термоизолациони својства. Ако си ги цениш парите, прва работа во која ќе инвестираш ќе биде термофасада со барем 10см стиропор. Не се лажи со потенок слој стиропор пошто самиот стиропор не учествува ни 20% во цената на фасадата. И да, надворешните столбови, па и балконите, исто треба да се изолираат. Во спротивно ќе станат топлотни мостови, посебно гредите и столбовите.

И побрзај, пошто минералната волна меѓу сендвич ѕидовите ќе ти се смолкне долу од влагата, од водата која се кондензира ВНАТРЕ во ѕидовите.

Најисплатлива инвестиција е таа во термофасада. Кошта, ама вреди. И кога ќе плаќаш не заборавај да бидеш „благодарен“ на градоначалниците кои со општински пари се расфрлаат со подарување на фасади на зградите (пошто нели, таму има многу гласачи на едно место), ама за тоа да биде можно треба ние со куќите, и нивните и нашите фасади да ги платиме. :-/
 

kolesk

Gaining Experience
6 февруари 2016
138
98
@Lokvan друго чаре за ситуацијава?
Стара дограма/дрвени прозори, ги сменивме со пвц. Верувај после неполни 3 месеци се појави мувла. Сега за сега ја тргнавме и искречивме, ама не е ова трајно решение?
Опција некоја? Немаме пари за дополнителни фасади.
 

Pane24

Unbeatable
31 октомври 2012
4,843
4,221
Ethermine
www.facebook.com
За да го решите проблемот со мувла преку употреба на одвлажнувач на воздух, ќе треба да го исушите воздухот прилично многу. Тоа нема да биде возможно без заебано скапа опрема...
Проблемот веќе е решен , 2 крипто мајнери со по 6 графички у 3 собен стан дури и ке посакаш да купуваш навлажнувачи за воздухот.
 

VerGer

On your way to fame
9 ноември 2016
1,029
933
Скопје
браво за темата :) важно е да се разбере како и зашто се доаѓа до овие ситуации.

Мислам дека има и доста луѓе што овој проблем им се јавува одкако ќе сменат дрвени со pvc прозори, бидејќи новиве не дишат (поготово ако немаат избушено па ни отвори кои минимално помагаат во случајов), а и во дадени случаи ќе бидат потопли од страничните ѕидови, па наместо оросување на стаклата како што можеби имале порано, сега ќе почнат да им оросуваат страниците и да им се појавува мувла.

Инаку имам налетано на вакви направии Premium Trickle Slot Vent for uPVC Double Glazing Window - Reduces Condensation | eBay, незнам како би се превело по нашки баш, ама нешто поголеми отвори место ко кај нас типична инсталација две дупки со 8мм бургија ..

Јас лично сум во оние бош згради, 5 катници со црвена цигла, ги има по цело скопје од ѓорче, капиштец па до аеродром (Бетон изведувач мислам), што пред 30+ години иделе у некоја акција за млади парови :) Немам слика па ќе пробам да опишам .. Фасадата е со црвена цигла и ѕидовите се ок генерала (јес да надворешно е гола цигла), ама проблемот е што прозорите се како испакнати вертикали (бетонски) кои надворешно штрчат од циглата, и дебелината на овие вертикали не соодветува со останатото, иако е испакнато, ѕидот е потекон, а особено проблем се страниците од испакнатите делови надвор кои се најладни и директ пренесуваат пошто нема никаква изолација ни надвор ни внатре. Со сите што имам зборено го имаат тој проблем, ленти што се наросуваат од страна на прозорите.

Годинава терам со чистење, ама од пролетва сега ќе иде преправка со внатрешна изолација да се опфати и делот под/над прозорите што не е изолиран, страните пример имаат тервол со гипс.
 
  • Ја почнал/а темата
  • #8

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
2,926
4,134
SK
@Lokvan друго чаре за ситуацијава?
Стара дограма/дрвени прозори, ги сменивме со пвц. Верувај после неполни 3 месеци се појави мувла. Сега за сега ја тргнавме и искречивме, ама не е ова трајно решение?
Опција некоја? Немаме пари за дополнителни фасади.
Нема друго чаре освен тоа напишаното во уводниот пост, греење 24/7 на некои 20+с, и по потреба изолирање на топлотните мостови (таму каде има кондензација на вода). Евентуално опција е и предлогот на Сале, еден подотворен прозор (или други отвори за вентилација. Активна вентилација всушност е препорачлива од многу причини (внатрешни загадувачи на воздухот), но проблемот е што во Скопје и другите поголеми градови и надворешниот воздух е загаден па вентилирање и не е паметна работа во наши услови.

Значи ќе мора да се прави компромис и да се одбере помалото зло (што за тебе е помало зло). Земање кредит за термофасада и не е налошото нешто за што човек може да се задолжи, заштедата во греење ќе помага да се отплатат ратите на заемот, а проблемот со кондезација и мувла, би требало да се реши.
 

mdeni

Unstoppable
24 септември 2012
3,785
3,479
Греењето на инвертер клима уреди прави движење на воздухот и ја намалува можноста за појава на мувла.

Додека бевме на парно, тоа прави лоша распределба на топлината која се гомила на таванот и неколку столбови ладни се случуваше да појават мувла.

Откога се користи инвертер клима за греење тоа не е случај повеќе.
 
  • Ја почнал/а темата
  • #10

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
2,926
4,134
SK
Дап, греење со клима помага заради немањето големи температурни разлики во одделни делови од просторот каде е климата. Јас можам да потврдам дека не познавам никој да има проблеми со влага и мувла, каде што се грее со клима (зборуваме за 24/7 греење, без исклучување).

Од друга страна не познавам ни никој со алуминумска столарија, веројатно во тој случај сеедно е со што се грее тој простор. Алуминиумските профили секако ќе бидат топлотен мост... Малку материјали во овој универзум се подобри топлотни спрводници од Алумниум. Бакар секако, и понатаму не можам да набројам ништо (а најверојатно и нема). :)
 

alek99

Gaining Experience
28 јануари 2008
458
379
Знам доста случаи кога со премин од дрво на ПВЦ прозори и врати, за кратко време се појаува мувла на тие топлотни мостови, која потоа тешко се искоренува (или само привидно ја нема). Проблемот е дихтување. Се уште успешно се справувам со понежната половина да не ставам ПВЦ столарија, зашто знам дека после ќа се зезам со мувлата. Комшијата стави најквалитена ПВЦ столарија, така го задихтува станот, да имаше 24-25 степени преку зима со парно (без пвц претходно докај 20 степени му беше), али на сите надворешни зидови под прозорците му се појави мувла уште во првата зима. Со разни хемикалии ја чисти, ама пак ке си најде место мувлата. По мене мора од некаде да дише станот, или пак треба да се води сметка уште при старт со добра комбинација од надворешна и внатрешна изолација. Вака на стари објекти пластиката е само крпеница која после ствара додатни проблеми. Нешто се добива на сметките за загревање но нешто и се губи.
 
  • Ја почнал/а темата
  • #12

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
2,926
4,134
SK
Твојот комшија може да остава подотворен прозор, или да направи отвор за вентилација, и ќе нема мувла исто како да има стара дрвена столарија. Но затоа има опција да се затвори во моментите кога надвор е најголемото загадување. Вие со старата дрвена столарија ја немате таа опција, постојано имате вентилација сакале или не.

Понатаму, вие со градското парно и не ве засегаат толку многу топлотните загуби, но тоа е прилично важно за нас што не сме на градско парно (и паушални сметки).
 

kolesk

Gaining Experience
6 февруари 2016
138
98
Ќе оставаме отворен прозор засега. :D
Инаку, имаме венецијанерки, исто, и два прозори "солзеа", се создаваше вода.
Решението е кревање на венецијанерот и нема ништо.
 

alek99

Gaining Experience
28 јануари 2008
458
379
Се сложуваме, дефинитивно вентилација ќе го реши пробелмот со мувлата, и да, стан со куќа, или парно со други типови на греење на цел објект не се споредува.
 

bobmkd

Gaining Experience
18 ноември 2008
362
190
Скопје
Значи ќе мора да се прави компромис и да се одбере помалото зло (што за тебе е помало зло). Земање кредит за термофасада и не е налошото нешто за што човек може да се задолжи, заштедата во греење ќе помага да се отплатат ратите на заемот, а проблемот со кондезација и мувла, би требало да се реши.
Знае ли некој каков би бил односот од аспект на цена/ефикасност на термофасада vs внатрешна изолација на надворешни ѕидови (тервол или стиропор или камена волна и плус гипс картон плочи)?
Последен пат кога прашував за цената на термофасада по м2 беше околу 15Еур а ми се чини дека внатрешната изолација не би требало толку да кошта.
 

tigar

Gaining Experience
28 јули 2011
141
116
Секогаш и секаде кога има/ш можност за надворешна изолација постави надворешна, доколку нема можност и/или се работи за згради тогаш се оди со внатрешна изолација.
 

damil

On your way to fame
2 јануари 2015
816
859
Кај внатрешната изолација е многу битно да се постави камена волна па гипс картон, а не да се залепи стиропор на ѕидот и да се помине поефтино.
Е сега зошто:
Стиропорот не дише, запалив е и испушта токсични гасови при горење.... затоа внимателно со внатрешната изолација!
 

VerGer

On your way to fame
9 ноември 2016
1,029
933
Скопје
Ќе оставаме отворен прозор засега. :D
Инаку, имаме венецијанерки, исто, и два прозори "солзеа", се создаваше вода.
Решението е кревање на венецијанерот и нема ништо.
точно, со кревање на венецијанките (или спуштање на надворешни ролетни), прозорот ќе може полесно да се загрее, а со тоа да не дојде до толкава разлика на температура за да може да се ороси.
 
  • Ја почнал/а темата
  • #19

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
2,926
4,134
SK
Секогаш и секаде кога има/ш можност за надворешна изолација постави надворешна, доколку нема можност и/или се работи за згради тогаш се оди со внатрешна изолација.
Друже се може да се запали по дома, ќе испушта токсични гасови при горење. Намештај, под, итн... Додека да дојде пламенот до стиропорот кој е релативно заштитен позади кнауф гипс картоните, секако ќе биде фатално зачадено (и касно).
Скраја да е. Пазење треба, а камена волна наместо стиропор нема да те спаси.

Додатен проблем со камената волна - ако се појави влага, волната се смолкнува и набива надолу. Ова наводно е евидентирано на места каде се рушело, или се правеле санации.


Во врска со „дишењето“ на ѕидовите, тоа се решава со отвори за вентилација. Во други држави (САД на пример), вентилацијата е решена со градежни норми и закони - секој објект, куќа, згради, итн, мора да имаат вентилација.
По таа логика не треба да постојат надворешни термофасади. Знаеш дека завршниот слој е акрил, и објектот е практично запечатен? Дишење низ термофасада? Nope. Ти треба вентилација, и не е тоа квантна механика тип на сложено, едноставни отвори со клапни во ѕидовите за активна или пасивна вентилација (со или без вентилатори). Само треба да се пресмета колку единици измени на волумен возудух по саат, се потребни.

Инаку во ваква ултразагадена животна околина (во зима), и сакаш да немаш „дишење“ на зидовите. Луфтираш само кога надвор е подносливо загадувањето.



Знае ли некој каков би бил односот од аспект на цена/ефикасност на термофасада vs внатрешна изолација на надворешни ѕидови (тервол или стиропор или камена волна и плус гипс картон плочи)?
Последен пат кога прашував за цената на термофасада по м2 беше околу 15Еур а ми се чини дека внатрешната изолација не би требало толку да кошта.
Ако зборуваме за справување со мувла, тогаш внатрешна изолација ќе заврши работа. Но ако зборуваме за ефикасност на изолација, тогаш надворешна изолација победува како Мајк Тајсон во тепачка против Кили.

Јас за мојата фасада се договорив за 7е по квадрат, ама со мои материјали. Тоа со нивни материјали, сметам дека не е добро. Ќе штедат на количини, ќе штедат на квалитет/бренд на материјалите, итн. Ги препорачувам производите на Јуб од Словенија, даваат и 10 години гаранција на материјалите (или 15 беше?).
Пред да се нафатиш на ангажман на екипа за правење фасада, убаво проучи како е правилно да се направи тоа. За да знаеш што да бараш, и да се договориш. Пошто мајсторите гледаат ним како им е полесно, не гледаат како е треба и како е квалитетно и правилно да се изработи фасадата.

На пример, блоковите стиропор треба да се лепат со лепакот нанесен по ивиците. Мајсторите ако не се договориш за ова, и ако не ги надгледуваш 24/7, ќе го нанесуваат лепакот со неколку точки лепак по ќошовите, пошто така е нели полесно и побрзо.
Еве како треба: Линк.


Вака се лепи за да се направат одделни воздушни џебови, што е подобра изолаација. Понатаму ако не е вака залепено по ивици, јак ветер може да ја откорне фасадата, пошто непречено ќе дува ПОЗАДИ стиропорот. Значи ем лоша или никаква изолација (а скапо платена), ем опасност да се деси ова:
Vjetar u Vukovaru odnio fasadu sa zgrade, uništeni automobili
Гледате што мислев под „точкасто нанесување на лепакот“?


Потоа блоковите треба да се редат како на линкот долу, заради структурна сила: Линк.



Линковите горе се на Словенски, директно од Јуб. Еве и на Српски евентуално ако е полесно за разбирање:
View: https://www.youtube.com/watch?v=WgeVvxZyWcU
 
Последна промена:

petkotrajko

Gaining Experience
16 јуни 2017
133
97
....

Откога се користи инвертер клима за греење тоа не е случај повеќе.
Претпоставувам дека си во право, во делот од станот кај што врти инвертеро 24/7,
немам мувла, мада претходно живеев во стан со парно (на БЕГ), па и таму немав проблеми со мувла.

Ќе оставаме отворен прозор засега. :D
Инаку, имаме венецијанерки, исто, и два прозори "солзеа", се создаваше вода.
Решението е кревање на венецијанерот и нема ништо.
Да, ова со венецијанерките и мене ми го направи истото зимава (да, и кај мене „плачеа“ стаклата под венецијанерите).
Ама ги отворив и цело време ги оставам така, и со тоа веќе нема „плачење“...
Ама и приватноста ми е намалена, само шо да се прај, то е, едно ќе напрајш, друго ќе се расипи.
 

DijanaElVi

Intern
27 февруари 2019
10
0
Здраво.Планираме да ставиме внатрешна изолација на ѕидови во стан со тервол 5 см.Ме интересира дали ќе имаме добра термичка изолација,бидејќи се грееме со инвертер клима.За надворешна изолација не можеме,бидејќи сме на 5 спрат и би не коштало дупло повеќе.Поздрав.
 

windows8

Practice makes perfect
12 февруари 2012
774
1,009
Скопје
windows8's setup  
Motherboard
MSI B350 PC MATE
Keyboard
CANYON
Monitor
DELL P2416D
OS
Windows 10 x64
Здраво.Планираме да ставиме внатрешна изолација на ѕидови во стан со тервол 5 см.Ме интересира дали ќе имаме добра термичка изолација,бидејќи се грееме со инвертер клима.За надворешна изолација не можеме,бидејќи сме на 5 спрат и би не коштало дупло повеќе.Поздрав.
Ке има ефект ама не колку што би имало ако зидовите се однадвор обложени, за внатре најдобра опција е тврдопресуван стиродур 2/3 цм, лепак мрежа за армирање поставена со фасаден лепак, тој е водоотпорен и поотпорен на ронење.
најисплатлива ти е таа опција..
 

DijanaElVi

Intern
27 февруари 2019
10
0
Ке има ефект ама не колку што би имало ако зидовите се однадвор обложени, за внатре најдобра опција е тврдопресуван стиродур 2/3 цм, лепак мрежа за армирање поставена со фасаден лепак, тој е водоотпорен и поотпорен на ронење.
најисплатлива ти е таа опција..
Имаме проблем со мувла и затоа мислиме дека со камена волна е подобро,бидејќи е паропропусна.За стиропор мајстор ни има кажано дека кај што местел имале луѓето проблем ќе се угушеле,а стиродурот не е паропропусен што значо би имале поголем проблем со мивла и влага.
 

Нови мислења

Последни Теми

Статистика

Теми
42,572
Мислења
820,879
Членови
28,235
Најнов член
NikolaJovcevski
На врв Дно