• Важно
    Имате проблем со најава или регистрација на it.mk?
    Побарајте го решението на вашиот проблем ТУКА!

Кој 3Д програм би сакале да го научите?

Кој 3Д би сакале да го научите?


  • Вкупно гласале
    144

imperial

Unstoppable
12 август 2009
1.416
2.049
Скопје
www.rop.mk
На оваа тема сметам дека би можел да помогнам, па би ве замолил за одговор на анкетата.
Нема да биде лошо и да дадете коментар зошто токму тој програм ве интересира.
Доколку користите некој од наведените програми би било добро да наведете за што конкретно го користите и во која област би сакале да го подобрите вашето знаење.
 

Spamalot

Gaining Experience
13 јуни 2011
943
307
jas koristam maya onaka seuste amaterski za modeliranje i animacija, mozebi vo idnina poveke ke se zanimavam so toa, interesno e.

no koga veke imas iskustvo vo 3d, ne bi bilo loso ti da ni kazes koj od ovie softverski paketi e najdobar spored tebe i zasto, ili da recime koi se prednostite i nedostatoci na sekoj paket.
 

imperial

Unstoppable
12 август 2009
1.416
2.049
Скопје
www.rop.mk
jas koristam maya onaka seuste amaterski za modeliranje i animacija, mozebi vo idnina poveke ke se zanimavam so toa, interesno e.
no koga veke imas iskustvo vo 3d, ne bi bilo loso ti da ni kazes koj od ovie softverski paketi e najdobar spored tebe i zasto, ili da recime koi se prednostite i nedostatoci na sekoj paket.

Јас користам LightWave повеќе од 25 години. Во последно време го користам и Modo. За предноста и мааните би направил поголем пост за кој ќе ми треба малце повеќе време но сигурно ќе го има деновиве. Иначе во тоа времe Маyа (под друго име) и Softimage беа достапни само за SiliconGraphics работни станици а не и за PC односно Amiga. 1993-1994год. Зошто се одлучи за Maya?
 

IntelAmd

Gaining Experience
18 јануари 2012
740
206
Јас изучувам MAYA би било добро да споделиш нешто со нас ако си искусен со 3D моделирањето(ако сакаш :) )
 

imperial

Unstoppable
12 август 2009
1.416
2.049
Скопје
www.rop.mk
Јас изучувам MAYA би било добро да споделиш нешто со нас ако си искусен со 3D моделирањето(ако сакаш :) )
Затоа и е отворена темава, само ќе ве замолам за конкретни прашања. пр. Постирајте модел со кој имате проблем или незнаете како да го направите и сл.
 

IntelAmd

Gaining Experience
18 јануари 2012
740
206
Па моментално немам и некои поголеми проблеми, еве ке оставам другите нека постираат јас ке научам нешто од страна :) Инаку, некои сајтови конкретни за изучување? digitaltutors, lynda, други?
 

imperial

Unstoppable
12 август 2009
1.416
2.049
Скопје
www.rop.mk
За малце понапредни корисници би ги препорачал http://www.thegnomonworkshop.com/ но можеби имаат и нешто за почетници.
Digital Tutors се одлични за почетници, но сите овие туториали би препорачал да се применуваат на свои модели или анимации уште при првото гледање. Учењето од типот на кликни ове, кликни онде ретко кога има долготраен ефект. Цела работа е да се свати логигата со која се пристапува на проблемот. Копчето кое ти треба кога тогаш ќе го најдеш и во Help-от.
 

comedian

Gaining Experience
23 февруари 2012
118
56
Фотошоп работам нешто ова-она по малку се учам па сакам и C4D да почнам паралелно, гледам многу така работат...
 

Steff_Maja

Practice makes perfect
30 мај 2010
4.174
1.710
Фотошоп работам нешто ова-она по малку се учам па сакам и C4D да почнам паралелно, гледам многу така работат...

PhotoShop има опција за 3D, ама мислам дека не спаѓа во истата класа со горе споменатите програми.
Не користам сега засега ништо од програмиве, а имам видено некои проекти во Maya кои и не ми се допаѓале.
Можеби тоа било бидејќи ги работеле аматери.
 

Spamalot

Gaining Experience
13 јуни 2011
943
307
Јас користам LightWave повеќе од 25 години. Во последно време го користам и Modo. За предноста и мааните би направил поголем пост за кој ќе ми треба малце повеќе време но сигурно ќе го има деновиве. Иначе во тоа времe Маyа (под друго име) и Softimage беа достапни само за SiliconGraphics работни станици а не и за PC односно Amiga. 1993-1994год. Зошто се одлучи за Maya?

pa na fakultet imavme izboren predmet 3d animacija, i bidejki zvuci interesno go odbrav, ama softverski paket nemozes da biras, te. se izucuva samo maya.
neznam bas zasto oni se odlucile za maya ama ni kazuvaat deka e eden od najmoknite 3d paketi i se koristi kaj poveketo holivudski filmovi. prednosta mu bilo sto ima mnogu opcii, nedostatok sto treba mnogu mokna masina za rabota so min 8 gb ram, quad core za renderiranje i sl.
a da i ponekogas paga, te ima mnogu bagovi :S

imperijal slucajno da ne rabotis ili sorabotuvas so fx3x, ili nekoja druga firma ?
ti ja poglednav web stranata i proektite izgledaat odlicno, detalno i realisticno.
 

imperial

Unstoppable
12 август 2009
1.416
2.049
Скопје
www.rop.mk
Фотошоп работам нешто ова-она по малку се учам па сакам и C4D да почнам паралелно, гледам многу така работат...
Ако веќе сега сапочнуваш најискрено би ти препорачал да го пробаш Modo од Luxology.com
Се надевам во понатамошните постови ќе биде подетално објаснет програмот.
Инаку ништо не му фали на C4D. И тоа е еден од најстарите програми за 3д од времето на Амигата..

PhotoShop има опција за 3D, ама мислам дека не спаѓа во истата класа со горе споменатите програми.
Не користам сега засега ништо од програмиве, а имам видено некои проекти во Maya кои и не ми се допаѓале.
Можеби тоа било бидејќи ги работеле аматери.
Maya е програм како и сите други, колку го знаеш таков резултат ќе добиеш. Почетници кои започнуваат со Maya се во понезавидна ситуација од останатите. Програмот сам по себе подразбира одредено ниво на познавање на проблематиката.
 

imperial

Unstoppable
12 август 2009
1.416
2.049
Скопје
www.rop.mk
pa na fakultet imavme izboren predmet 3d animacija, i bidejki zvuci interesno go odbrav, ama softverski paket nemozes da biras, te. se izucuva samo maya.
neznam bas zasto oni se odlucile za maya ama ni kazuvaat deka e eden od najmoknite 3d paketi i se koristi kaj poveketo holivudski filmovi. prednosta mu bilo sto ima mnogu opcii, nedostatok sto treba mnogu mokna masina za rabota so min 8 gb ram, quad core za renderiranje i sl.
a da i ponekogas paga, te ima mnogu bagovi :S

imperijal slucajno da ne rabotis ili sorabotuvas so fx3x, ili nekoja druga firma ?
ti ja poglednav web stranata i proektite izgledaat odlicno, detalno i realisticno.

Нашите професори се.....
Многу опции имаат сите програми, Тоа дека се користи во повеќето холивудски филмови баш и не е така. Можеби, но имаш филмови направени и во други програми кои изгледаат многу подобро. Се зависи од креаторите на графиката.
Недостаток од типот на јак процесор, многу рам, багови е присутен во буквално секој 3д програм. Можеби некој има помалце или повеќе багови но остатокот е тоа. Процесорот се користи за рендер. Во рамот се учитува сцената, и тоа е тоа.... колку повеќе и помоќно толку подобро.

Не работам ниту соработувам со fx3f, си имам своја фирма. Инаку бев пред неколку месеци да ги посетам и бев воодушевен од тоа што го видов. Професионална екипа, околина за работа...изгледаше прекрасно за наши услови. Со сигурност е фирма во која секој млад човек би сакал да работи.

Најголема грешка е кога се бира програм за учење според некое видео за кое се тврди дека е изработено со тој програм. Програмот сам не го направил видеото, сигурно имало некој баајги креативен тим, па можеби и поединец кој се изнамачил да го изработи. Јас гарантирам дека истото тоа видео може да се изработи и во друг софтвер. Затоа сакам да потенцирам дека за почеток е најбитно да се свати логиката на целиот тој процес а за тоа дефинитивно не треба Maya или нешто слично.
 

Spamalot

Gaining Experience
13 јуни 2011
943
307
Нашите професори се.....
Многу опции имаат сите програми, Тоа дека се користи во повеќето холивудски филмови баш и не е така. Можеби, но имаш филмови направени и во други програми кои изгледаат многу подобро. Се зависи од креаторите на графиката.
Недостаток од типот на јак процесор, многу рам, багови е присутен во буквално секој 3д програм. Можеби некој има помалце или повеќе багови но остатокот е тоа. Процесорот се користи за рендер. Во рамот се учитува сцената, и тоа е тоа.... колку повеќе и помоќно толку подобро.

Не работам ниту соработувам со fx3f, си имам своја фирма. Инаку бев пред неколку месеци да ги посетам и бев воодушевен од тоа што го видов. Професионална екипа, околина за работа...изгледаше прекрасно за наши услови. Со сигурност е фирма во која секој млад човек би сакал да работи.

Најголема грешка е кога се бира програм за учење според некое видео за кое се тврди дека е изработено со тој програм. Програмот сам не го направил видеото, сигурно имало некој баајги креативен тим, па можеби и поединец кој се изнамачил да го изработи. Јас гарантирам дека истото тоа видео може да се изработи и во друг софтвер. Затоа сакам да потенцирам дека за почеток е најбитно да се свати логиката на целиот тој процес а за тоа дефинитивно не треба Maya или нешто слично.

sekako deka programot e samo alatka, i krajniot proizvod najmnogu zavisi od vlozeniot trud, znaenjeto i fantazijata na izrabotuvacot. sakav da kaza, od toa sto mi e mene poznato maya e dosta masivna so mnogu poveke opcii od na primer modo koj e po skromen paket, ostanatite ne mi se bas poznati i nemozam da komentiram.

koga veke imas svoja firma... ako ne smeta da prasam slucajno da ne primate ili sorabotuvate so praktikanti ?
se interesiram bidejki od ovaa godina fakultetite vovedoa moralna praksa sekoe leto od min 20 dena za sekoj student, pa koga veke mora da se ide bar neka bide nesto interesno :D
imase ponuda od fx3x do onie koi go polozija predmetot 3d animacija, no bese so odredeni uslovi, te. praksata nemozes da bide pokratka od 6 meseci, ne pokrivaa patni trosoci, fiksno rabotno vreme i slicno... sto e mnogu nesoodvetno za eden student, bidejki 6 meseci se predolgo vreme, fiksnoto rabotno vreme ke se poklopuva so casovi i moze da izgubam semestar.
se izvinuvam za off topikot, no bidejki e tema koja licno me zasega morav da prasam :D
 

imperial

Unstoppable
12 август 2009
1.416
2.049
Скопје
www.rop.mk
sekako deka programot e samo alatka, i krajniot proizvod najmnogu zavisi od vlozeniot trud, znaenjeto i fantazijata na izrabotuvacot. sakav da kaza, od toa sto mi e mene poznato maya e dosta masivna so mnogu poveke opcii od na primer modo koj e po skromen paket, ostanatite ne mi se bas poznati i nemozam da komentiram.

koga veke imas svoja firma... ako ne smeta da prasam slucajno da ne primate ili sorabotuvate so praktikanti ?
se interesiram bidejki od ovaa godina fakultetite vovedoa moralna praksa sekoe leto od min 20 dena za sekoj student, pa koga veke mora da se ide bar neka bide nesto interesno :D
imase ponuda od fx3x do onie koi go polozija predmetot 3d animacija, no bese so odredeni uslovi, te. praksata nemozes da bide pokratka od 6 meseci, ne pokrivaa patni trosoci, fiksno rabotno vreme i slicno... sto e mnogu nesoodvetno za eden student, bidejki 6 meseci se predolgo vreme, fiksnoto rabotno vreme ke se poklopuva so casovi i moze da izgubam semestar.
se izvinuvam za off topikot, no bidejki e tema koja licno me zasega morav da prasam :D

Можеби и можам да ти помогнам но не ветувам......само кажи во кој времески период би се одвивало тоа... кога ти одговара? И што точно ти треба. Пошто е off topic подобро е по пп.
 

fuUuUzZzZy

On your way to fame
14 декември 2007
4.843
924
Ohrid
Секоја чест imperial за темава. Ми ја погоди слабата точка.

Со 3D се занимавам неколку години. Првично почнав на 2D презентациони проекти во AE пред... хммз.. 4 години некаде. По неколку изработени проекти, од мене беше побарано да вмешам и малку 3D во презентациите. Така за прв пат се запознав со 3DS Max. Учењето ми беше онака колку да можам да си ја завршам работата во презентацијата. Но, не поминаа неколку недели кога за прв пат сфатив дека јас баш тоа го сакам. Неброени ноќи имам учено и разгледувано работи за 3D. Од тие денови по интересно ми стаnа гледањето на behind the scenes на еден филм, од колку самиот тој филм, посебно VFX Breakdown на истиот.

По некоја година зафркавање со макс, фатив проект за реклама за кожувчанка, заедно со Даниел Јовевски од Охрид (има доста музички спотови од ѕвездите од нашата естрана, како и текстописец) (за жал зделката беше многу измешана, па иако едно добри 80% од анимацијата беа готови, веројатно по пријателска линија друг истрча и ја направи тогашната “да му веруваш на дедо“ реклама, со ни еден % 3Д (иако самите побараа 3D реклама) ). За таа цел, изгубив неколку недели во учење Maya. Но, бидејќи основата веќе ја имав, префрлувањето од макс во маја ми беше исто ко C во C++, односно да сфатам дека нема повеќе printf туку од сега се користи cout.

Бидејќи, рекламата содржеше вода (идејата беше да снимаме некоја од ѕвездиве во 3д природа, кај што отвора шише кожувчанка, водата од шишето почнува да жубори, излегува од отворот, и со некакви диви ротирања оформува оригинална автомобил тојота во реална големина (тојота беше првата наградата од наградната игра)), фатив да ја учам и Real Flow. Благодарение на овој пропаднат и крајно не профитабилен проект за мене, јас научив 3D повеќе од кога и да е. На крај сцената содржеше неколку милиони полигони, и поради недадена можност за користење на ветениот супер компјутер во UIST, рендер на еден фрејм траеше и по неколку дена. Заради тоа целосно се откажав од истиот.

Со тек на времето, престанав да навлегувам во класично моделирање и анимација, па се потпрефрлив на VFX. Сите идеи ги изработував во Maya (честици, флуиди, специјални ефекти).

Но, maya во ова поле не ми ја даваше потребната слобода, па , се префрлив на кралот на продецуралната природа, односно Houdini (имам нешто спомнато за него на оваа тема).

Во меѓувреме низ овие години пробав и голем број на други софтвери.

Во моментов (иако моментално сум во Америка), работам на проект со археологот Владо Маленко од Охрид, односно мал тим правиме 3D изградба од поранешната базилика на Плавошник - Охрид.


Предходно, изработив неколку проекти (од кои повеќето сеуште се во изработка). Имав проект со наслов Photo vs CG, па за таа цел изработив сцена од Берово (кој не е биден на беровските езера строго му препорачувам. Прекрасно место.)

Тие што се предходно веќе бидени, ќе ја препознаат оваа позиција:

397274_3135350028856_1912393295_n.jpg


Поентата беше оригиналната слика (лево) , и 3D сликата (десно), да се лесно препознатливи дека се работи за иста работа, но деталите и самата работа да биде различна од колку оригиналот. Нормално дека можев да потрошам уште еден ден во независно кој и да е софтвер и да ги направам истите борчиња, но барањето беше да изгледаат баш такви ко што се. Значи,снегот е различен, формата на езерцето е различно, шумата е различна, облаците и атмосферата се различни, но сепак да се слични, и лесно споредливи.
Проектот примарно е изработен во Maya (покрај фотошоп, хоудини, и неколку плагини).

Сцената е целосно 3D, и слободно може да се замине и зад планината :)

За жал моментално со мене имам само еден лаптоп со конфгурација:
CPU:Mobile DualCore Intel Core 2 Duo T7500, 2400 MHz (12 x 200)
Чипесет: Intel Crestline-PM PM965
Рам: 2048 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
Графичка: NVIDIA Quadro NVS 135M (128 MB)

Што значи оваа сцена неможам ни да ја кренам на оваа конфигурација, а не пак да правам корекции или недај боже рендер.

Додека сум на кај природава, само да го спомнам едно проектче од пред една година со едни колеги од еквадор што бевме лани заедно во Америка.

Станува збор за едноставна РПГ/ФПС игричка:

320826_2525882992561_765450393_n.jpg



Растенијата се процедурални во Houdini, и се појавуваат едно по едно на тајмлајн, моделите се моделирани во maya, рендерот е ако не се лажам во VUE заради атмосферата.

За истата игра правев различни модели на растенија од типот:

525261_3686964338869_1371351954_n.jpg


Во втора година по предметот 3Д графика од Иван Чорбев, почнав да го работам Универзитетот Св. Апостол Павле (за жал сеуште некој си 20% од проектот ми се готови, односно само основното моделирање без детали и никакво светло и пост продукција). Требаше да добијам целосни информации, скица/нацрт од самиот објект, супер компјутер. и тим од неколку души што треба да лепат текстури, да се занимаваат со осветлување, да ги донираат компјутерите на неколку дена колку да можам да го извршам рендерот, ама приказната испадна: мерев сам со тетратка и со чекори низ Универзитетот, работев на Core2Duo со 3 Гб рам, и потполно сам.

525635_3706134858120_1377811181_n.jpg


528891_3706162258805_554040203_n.jpg


534675_3706169098976_662900923_n.jpg

Целосно изработен во 3DS Max.

После 14 часа работа секој ден (на работи крајно контра од мојава професија), најдов некој си 15 мин да напишам нешто како придонес на темава.

Недела имам следен слободен ден, па, доколку темава се разгори, баш би ми било драго да дебатирам/дискутирам на оваа тематика, и малку повеќе за 3Д програмите сами по себе.

Можеби генерално и постов ми е до некаде ОТ, ама ќе си земам за право да не го бришам :p
 

IntelAmd

Gaining Experience
18 јануари 2012
740
206
Браво за темата, браво за сите кои напишаа до сега, браво Влатко, воодушевен сум, инаку едно прашање до Влатко, во твојот пост не спомна точно години, туку колку години работиш, од кога прв пат почна да се занимаваш со 3D и со графика? Средно?
 

imperial

Unstoppable
12 август 2009
1.416
2.049
Скопје
www.rop.mk
Можеби е рано за коментирање на гласањето но мислам дека соодност би бил тука некаде и повеќе гласови ако има.
Бидејќи LightWave и Modo имаат најмалце гласови би започнал презентација на тие 2 програми, за секој што сака да започне да има поголема
прегледност на подуната од 3д софтвер.
1. Lightwave е производ на комапнијата NewTek (www.newtek.com) која беше и сеуште е една од најинвентивните компании за видео
продукција и на времето со својот 3д пакет LightWave имаше водечка улога во 3д анимацијата.
Lightwave прво беше дел од пакетот наречен Video Toaster, што всушност беше картица за Amiga 2000 компјутерите која изиграваше 4
канална realtime видео миксета. Lightwave-от се користеше за анимација која, откако ќе се изренда се прикажуваше преку таа картица.
Откако почнаа да го нудат како посебен програм започна и поозбилниот развој на софтверот. Тоа беше верзијата 3.5 а денес е стасан до
верзија 11.
Еве ја референтната листа на проекти работени со LightWave3D. http://newtek.com/products/lightwave/lightwave-project-list-menu.html
Прва и основна работа која се приметува кај овој пакет е тоа што се работи за 2 посебни програми Modeler и Lightwave (Layout) кои помегу
себе комуницираат сп програмче наречено Hub.

Слика од Modeler
modeler.jpg


Слика од Layout

layout.jpg



Значи при моделирање се користи програмот Modeler во кој нема ништо од опции за анимирање. Моделот потоа се вчитува во Layout каде се
анимира. Овој начин на работа за некого е многу конфузен. Постоеа обиди и да се убеди NewTek да ги обедини двата програми во еден но
сето тоа пропадна поради големиот број на корисници кои беа презадоволни или навикнати на таквиот начин на работа. Јас лично не го
подржував спојуваањето на програмите поради полесниот интерфејс, на пример што ќе ти се еден куп менија и графички интерфејс за
анимирање кога всишност само моделираш. Е арно ама..... тоа си има и свои последици... пред се при анимирање или лепење тексури
некогаш моделот треба да се модифицира, што значи треба да го вратиш во моделерот, па да модифицираш, па назад во програмот за
анимирање... па ако не е добро се од ново и така... јас лично немав голем проблем со тоа пошто побитно ми беше да го гледам само она
што евентуално би ми требало и ништо повеќе.
Како една поголема предност е и користењето на леери при моделирање. Но нема history stack, значи секоја промена која ќе ја направите
останува трајна.
Втората работа е исклучително чистиот кориснички интерфејс. Нема иконки, сликички со стрелки, паѓачки менија и останата глутница од
збунувачки елементи. Секој со својот вкус нели... некој сака да му е шарено но LightWave е според мене со најдобар кориснички интерфејс
баш поради прегледноста. Како и секој останат програм, и LightWave има кастомизација на интерфејсот со што дополнително се постигнува
брзина при работата.
Моделирањето беше едно од најбрзите и едноставните, дури мислам и дека беше најдобриот моделер без никаква конкуренција. Овој
сегмент е доста запоставен во последно време. На пример следниот програм за кој ќе зборувам, Modo, го надмина баајги а и Мaya има
одлични подобрувања. Сепак се работи за личен вкус... и пред се навика. Како голен недостаток би го навел многу лошото управување со
Edges - ивиците на моделите. Ова денеска е стандард... на времето немаше манипилација со ивиците... но сепак LightWave упорно го развива
овој сегмент во погрешен правец или воопшто не го развива. Огромен удар имамше и излегувањето на клучните луѓе од компанијата кои беа
задолжени за неговиот развој. Тие истите денеска се основачи на Luxology која го произведува Modo.
Во LightWave (Layout) како што напомнав се прави се освен моделирање. Текстурирањето со години беше базирано на леери а подоцна е
додаен и node based начинот.

Слика од Surface Editor
surfaceeditor.jpg

Лево е Layer based начинот на работа а десно Node based.

Одлични се и двете имплементации. Како и со се останато прегледен и чист интерфејс за секој сегмент од пакетот. Можеби и треба малце
размислување за како нешто да се постигне но буквално се е можно и додека мислиш и истражувар немаш визуелни опструкции.
Како и секој пакет има повеќе типови на светла.. камери кои се кастомизираат со солидни опции.... time line за анимирање со прегледност на
секој key frame, лесно поместување на истите за едноставните анимации а има и curve едитор.. кој мислам дека не е доволно развиен но ги
има сите можности. Овде е нормално и скриптирањето на кривите со кои модификацијата на истите е неограничена.
На пример ако анимирате кола, од една точка до друга, ќе мора и тркалата да се ротираат... ако рачно го правите тоа ќе се изнамачите. Но
доколку внесете едноставна скрипта, тркалата автоматски и точно ќе се ротираат без разлика со која брзина го анимирате телото на колата.
Коските или Bones беа исто така една од предностите на времето... Денес има солидна имплементација но не и најдобра. Сепак доколку се
знае што се сака лесно може да се парира на било кој riging систем со можеби малце поголем труд.

Останати слики од интерфејсот. Grapg Editor
grapheditor.jpg


Golobal Illumiinations и Scene editor
globalilluminationssceneeditor.jpg


LightWave има еден од најдобрите рендери. Брзина и квалитет. Ова го поседува од првиот ден и затоа е користен во многу телевизиски
проекти. Таму нема време за оптимизација, се бара брзина а одличен квалитет. Ако се сеќавате на Battlestar Galactica ке ви биде јасно за каков
квалитет се работи. Овакви проекти се едноставно неостварливи со пакет како Maya. Корисниците на LightWave се едни од ретките кои го
знаат секој сегмент од софтверот и лесно можат да модифицираат било што, без да чекаат некој специјализиран за нешто да ја оправи
работата за они да можат да продолжат со работа.
Како последица на недоволно отворениот SDK , LightWave патеше од недоволно количество на plug-ins, но и неможноста за драстични
промени. Сега е подруга приказната и се очекува експлозија од plugin-ови.... како и подршка на повеќе надворешни рендер пакети.
Дири сега е можно користење на Python скрипти, како и Bullet Dynamics, ова колку да звучи застарено сепак ќе ја намали предноста на Maya-
ta.
Според муабетов испаѓа дека е застарен и недоволно развиен но далеку е од тоа.... Последните надоградувања фаќаат чекор со
современите и поробусни програми иако на времето водеше во скоро секој сегмент. Сеуште е еден од најдобрите програми за 3д.
Ја сум малце емотивно врзан за овој програм пошто половина живот ми пројде пред него... па ако звучи ова како ... го тупам драги глеадачи
.....ке ми извините. :)
Како и за секој 3д програм има уште многууу да се зборува но како за почеток мислам дека е доволно.
За повеќе информации постоечките корисници на 3д софтвер кои знаат за што станува збор можат да ја посетат страната
http://newtek.com/products/lightwave.html од каде може да се види и галерија со готови проекти, а за потенцијалните корисници останувам на
располагање за подетално објаснување на LightWave3d.
 

imperial

Unstoppable
12 август 2009
1.416
2.049
Скопје
www.rop.mk
Влатко, Драго ми е што ќе учествуваш, колку што се сеќавам пред неколку години токму на овој форум прашуваше кој е редоследот на изучување на 3д. Гледам дека далеку си стасал и тоа ме радува.
Ќе имаме можност да поразговараме за секој сегмент од тоа што го работиш. Незнам дали е потребно коментирање на готови проекти, но ако сакаш мислење за нешто со задоволство ќе коментираме и ако е работа во тек, може да постигнеме и подобри резултати.
Немам искуство со форуми па незнам како ке се одвива разговорот ако измешаме compositing, моделирање за игри и слично но тие се составен дел од 3д-то како фотошоп без кој текстурирањето би било невозможно.
Еве сега прв пат постирав нешто и ме интересира дали скроз ја утнав работата или тоа е отприлика што ги интересира луѓето.
 

IntelAmd

Gaining Experience
18 јануари 2012
740
206
Momentalno sum uklucen od telefon pa ne mozam da gi pregledam slikite od linkovite, no procitav se :bravo: :bravo:
 

IntelAmd

Gaining Experience
18 јануари 2012
740
206
Значи, еве ме од PC, па би сакал да прашам, според тебе, на еден наајјјјјј почетник, што нема појма ни полигони што се, што препорачуваш од каде треба да почне, и би те запрашал, се интересирам повеќе во графиката, изучувам и 3D моделирање и Adobe AE и Sony Vegas, видео продукција, во моментот, дали мислиш дека треба да се задржам на едно нешто пример видео продукција или само 3D моделирањето, или пак да одат на некој начин паралелно, значи за учење времето да го делам по пола за едното и пола за другото, дали мислиш дека тоа е само изгубено време, дали не можам да го усовршам 3D моделирањето до повисока фаза ако меѓувреме чачкам и од други работи, кои исто така сакам да ги усовршам, во овој случај видео продукцијата, или пак мислиш дека тоа познавање на тие две области би ми помогнало потоа, и уште нешто, што мислиш на колку години треба да започне некој за да стигне до високо ниво?
 

imperial

Unstoppable
12 август 2009
1.416
2.049
Скопје
www.rop.mk
Значи, еве ме од PC, па би сакал да прашам, според тебе, на еден наајјјјјј почетник, што нема појма ни полигони што се, што препорачуваш од каде треба да почне, и би те запрашал, се интересирам повеќе во графиката, изучувам и 3D моделирање и Adobe AE и Sony Vegas, видео продукција, во моментот, дали мислиш дека треба да се задржам на едно нешто пример видео продукција или само 3D моделирањето, или пак да одат на некој начин паралелно, значи за учење времето да го делам по пола за едното и пола за другото, дали мислиш дека тоа е само изгубено време, дали не можам да го усовршам 3D моделирањето до повисока фаза ако меѓувреме чачкам и од други работи, кои исто така сакам да ги усовршам, во овој случај видео продукцијата, или пак мислиш дека тоа познавање на тие две области би ми помогнало потоа, и уште нешто, што мислиш на колку години треба да започне некој за да стигне до високо ниво?

Во никој случај неможеш и да сакаш да ги одвоиш двете работи. Конкретно моделирањето нема никаква врска со пост продукцијата во смисла на технички познавања, но откога ке измоделираш нешто ке научиш и да го изрендаш... ама во кој формат? Која резолуција? сето тоа е дел од видео продукцијата . На крај претежно кога се рендерира се рендерира во секвенци... кои после во Vegas ili AE ке треба да ги учиташ за да додадеш нешто но и да експортираш avi или mpg.. АЕ се користи претежно и за постигнување на ефекти кои ако би ги правел во 3д би ти требало многу време, во смисла на рендер ако ништо друго. Магла на пример е многу побрзо да додадеш во АЕ него да ја рендерираш целата 3д сцена со магла. Можеби нема да изгледа исто ама е повеќе од доволно во повеќето случаи. Depth of feild исто така е дел од пост продукцијата... со „обичен„ блур ке добиеш ефект за кој би ти требало баајги време во рендер со 3д програм.
Исто така при рендер се користи експорт на фрејмови во повеќе леери. Само рефлексиите како башка слика, само сенките, само објектите...и ред други опции кои после се учитуваат посебно и секој леер со соодветен ефект(како во фотошоп) се надодава врз претходниот. На крај ја добиваш истата слика само што сега во АЕ или фотошоп ке можеш со на пример намалување на opacity на леерот со сенки да ги ублажиш сенките... тоа ке ти одземе секунда до две... ако го правиш истото во 3д програмот ке треба од ново да ја изрендаш сликата која може да се ренда и со денови.

Секогаш се започнува со моделирањето. Така се стекнуваат повекето познавања околу 3д просторот. Секогаш препорачувам се се почне со нешто нај едноставно. Види што имаш на бирото и пробај да го моделираш. Само претходно размисли за геометријата, од кој прост објект би можело да се добие основниот облик. Внимавај на секој најмал детал колку и да се чини незначаен. Почни со чаша како наједноставен објект... па додади рачка, па течност, па после ке сакаш текстурата да ја погодиш... па течноста каква е .. какви својства има при одредено осветлување... .кога ке видиш си научил се што спага во основите во 3д.
Пошто чашата е на маса, која се наога во соба, во која има светло од лампа, од прозорот, .... нема крај :)

Годините немаат врска... само желбата е пресудна дури понекогаш може и да го замени талентот. Ја со денови не станував додека учев... немаше ни интернет ни книга ни упатство со програмите..
Високо ниво само со многу работа.. можеби е потребна и специјализација.. само моделирање и ништо друго ама тоа зависи од човекот.. кога тогаш ке ти здосади па ке сакаш нешто ново да научиш.
 

IntelAmd

Gaining Experience
18 јануари 2012
740
206
Ахм значи тоа ми е паметен чекор, да така моделирам, но се осеќам понекогаш како да имам испуштено некои основни работи, и слично, па затоа и те прашав, некоја литература, од каде да се почне, програми, по тој редослед мислев, инаку јас се занимавам веќе со ова, но сакам повторно да ја пројдам таа почетна фаза, па би те замолил да постираш, литература, сајтови, итн :)
 

imperial

Unstoppable
12 август 2009
1.416
2.049
Скопје
www.rop.mk
Ахм значи тоа ми е паметен чекор, да така моделирам, но се осеќам понекогаш како да имам испуштено некои основни работи, и слично, па затоа и те прашав, некоја литература, од каде да се почне, програми, по тој редослед мислев, инаку јас се занимавам веќе со ова, но сакам повторно да ја пројдам таа почетна фаза, па би те замолил да постираш, литература, сајтови, итн :)

За жал незнам таква литература.. можеби на почетоците имаше, сега се се сведува на кликни овде кликни онде....DIgital tutors, gnomon, lynda, Dan Ablan e одличен за Modo и LightWave.
Ама затоа имаш жива литература на форумов... мој предлог ти е да постираш модел каков и да е.. само во wireframe (print screen) ... и да кажеш од што не си задоволен... а јас и другите ке ти кажеме како да го поправиш и зошто е тоа така.... но и наше мислење за нешто што можеби нема да го видиш или мислиш дека е добро. Ако несакаш јавно можеш и по ПП но мислам дека од коментар на туѓо дело и некој друг ќе научи нешто.
Најчесто го препорачувам Modo од Luxology.com поготово за моделирање, потоа LightWave и Softimage кој е на ранг на Маya.(ако не и подобар). Нешто помеѓу е Cinema 4d.
 

Нови мислења

Последни Теми

Статистика

Теми
43.815
Мислења
910.684
Членови
32.546
Огласи
786
Најнов член
edon.dev
На врв Дно