Стани премиум член и добиј попуст на 2000+ производи и куп други бенефити!
  • Важно
    Имате проблем со најава или регистрација на it.mk?
    Побарајте го решението на вашиот проблем ТУКА!

EV - електрични возила

JasSum

Unstoppable
8 мај 2007
2.287
2.693
Електричните возила се во суштина компјутери на тркала. Особено понапредните верзии што имаат самостојно управување.

Предлагам да има посебна тема каде што ќе може да се дискутира за позитивни и негативни страни на возилава.

Мојот став е дека е добро да има алтернатива која можеби ќе се развие и ќе стане подобра опција од возила со внатрешно согорување (бензин/дизел). За сега предностите се на страна на старата гарда. Иако стара гарда се и електричните возила, но поради слабиот развој сепак светот се определува за конкурентските модели. Развојот на технологијата (и лагата околу климата) прави да има развој и кај електричните возила. Со можностите што ги нудат верувам дека за сега не можат да ги заменат целосно возилата со внатрешно согорување (ВВС). Имаат големи проблеми што сепак може да се само детски болести што во скоро време ќе бидат надминати.
 

Паланчански

On your way to fame
18 август 2019
841
754
Сакаш да кажеш дека електричните возила се поеколошки од возилата со внатрешно согорување?
Така е само ако површно гледаме на проблемот.
 

Nikola100

Unbeatable
30 септември 2019
5.131
5.054
Скопје
hackitfree.github.io
Електричните возила се во суштина компјутери на тркала. Особено понапредните верзии што имаат самостојно управување.

Предлагам да има посебна тема каде што ќе може да се дискутира за позитивни и негативни страни на возилава.

Мојот став е дека е добро да има алтернатива која можеби ќе се развие и ќе стане подобра опција од возила со внатрешно согорување (бензин/дизел). За сега предностите се на страна на старата гарда. Иако стара гарда се и електричните возила, но поради слабиот развој сепак светот се определува за конкурентските модели. Развојот на технологијата (и лагата околу климата) прави да има развој и кај електричните возила. Со можностите што ги нудат верувам дека за сега не можат да ги заменат целосно возилата со внатрешно согорување (ВВС). Имаат големи проблеми што сепак може да се само детски болести што во скоро време ќе бидат надминат
Во споредба колку енергија има во 40л бензин или дизел со колкава тешка батерија би требало да имаш да би складирал исто количество на ел енергија - рзликата е смешно огромна .
А уште се „палат„ - електични авиони ќе правеле - Апсурд !
Лаички за кило бензин енергија треба да имаш батерија од 50-130 кила..
„The mass-based energy density of batteries is in the range of 0.1 to 0.27 kWh/kg. In comparison, gasoline is 13 kWh/kg„
 

JasSum

Unstoppable
8 мај 2007
2.287
2.693
Дечки, нема возила со внатрешно согорување. Има мотори со внатрешно согорување :)
и тие имаат струја внатре, ама не се работат на струја.
Од друга страна, кипери и локомотиви иако се со дизел мотори, тоа се само генератори на струја за електромоторите кои ги движат.
 

1s3ct0wN

Gaining Experience
18 септември 2013
432
402
документарец за највозената Тесла до сега. 1.9 милиони километри.

Аии шо е ова бе 20 батерии и 10 електромотори променети за 2 милиони киломтери па 1.9 ТДИ ги врти 2 милиони од шала на такси со 4 пати менвање масло
Мислењето е автоматски споено:

Дај сеа еколозите една пресметка удрете колку загадила оваа Тесла со 2 Милиони во споредба со 1.9ТДИ хахаха
 

Nikola100

Unbeatable
30 септември 2019
5.131
5.054
Скопје
hackitfree.github.io
Аии шо е ова бе 20 батерии и 10 електромотори променети за 2 милиони киломтери па 1.9 ТДИ ги врти 2 милиони од шала на такси со 4 пати менвање масло
Мислењето е автоматски споено:

Дај сеа еколозите една пресметка удрете колку загадила оваа Тесла со 2 Милиони во споредба со 1.9ТДИ хахаха
Остај будалишта - „Илон Маск - генијалец бил ! -сите Тесли ќе сме возеле„ - тоа е за глупи Американци . Ние сме домаќини овде - гледаме тоа што ќе го купиме да ни вреди , маста да му ја извадиме.. Тие Тесла што купиле - уште тројно парите ќе ги дадат на одржување ... И пак нема кола да имаат кога ќе им затреба ..
Тесла = „гимик „
 

boro1

Practice makes perfect
13 август 2009
1.754
1.520
Идеална гаража:

VW ID2 (VW Polo на струја): мало shitbox-че 20-25к ( реално и 15к е многу али ајде..) за вртење во чаршија и пазарување..
news_id2all_concept_webjpg1678973593.jpg

+

Седан (хибрид или бензин) за одење на одмор/подолги патувања. Volvo S60/90 ; Passat, E-Class, 5-Series etc..
и/или - стара Тoyota Hilux / Tacoma / Land Cruiser (модели пред 2005та) - reliable & indestructible.
---
Електрично возило мора да имаш, прашање на време е кога ќе "мораме“ да имаме возило на струја. Не гледам логика во поголемо возило на струја.

Седан хибрид или бензин за подолги патувања без застанување по 30-40мин секои 200км да се дополни батеријата.
--
Во секој случај паметно е да се има целосно аналогно возило (пр. стара тојота) што може да се вози и off-road.
--
Колку сте сигурни дека теслите и другите електрични возила немаат некој backdoor оставено со кој може да се ограничи користењето на возилото?
 

Astro

Illuminator
20 јуни 2012
9.766
15.405
Во споредба колку енергија има во 40л бензин или дизел со колкава тешка батерија би требало да имаш да би складирал исто количество на ел енергија - рзликата е смешно огромна .
А уште се „палат„ - електични авиони ќе правеле - Апсурд !
Лаички за кило бензин енергија треба да имаш батерија од 50-130 кила..
„The mass-based energy density of batteries is in the range of 0.1 to 0.27 kWh/kg. In comparison, gasoline is 13 kWh/kg„
Ќе си ја најдеш грешката во математикава сам или да ти ја објаснам :ROFLMAO:
Мислењето е автоматски споено:

Сакаш да кажеш дека електричните возила се поеколошки од возилата со внатрешно согорување?
Така е само ако површно гледаме на проблемот.
Ако длабински гледаме на проблемот, да поеколошко е електричното возило и тоа by far!
 

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
4.320
5.897
SK
Дечки, нема возила со внатрешно согорување. Има мотори со внатрешно согорување :)
Е како нема, Теслите на пример се познати по согорување... Внатрешно, надворешно, секакво согорување. :oops:



7e7utb.gif





giphy.gif









aug-13-2019-11-12-55-1565709262.gif
 

Nikola100

Unbeatable
30 септември 2019
5.131
5.054
Скопје
hackitfree.github.io
Е како нема, Теслите се познати по согорување... Внатрешно, надворешно, секакво. :oops:



7e7utb.gif





giphy.gif









aug-13-2019-11-12-55-1565709262.gif

Море не е смешно - тоа ко ќе се запалат батерите топи и челик и алуминиум - ау па у последното видео и експлозии - тоа на кожа ако ти се залепи стопен метал и хемикалии ....Страшно.. :eek:
 

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
4.320
5.897
SK
Море не е смешно - тоа ко ќе се запалат батерите топи и челик и алуминиум - ау па у последното видео и експлозии - тоа на кожа ако ти се залепи стопен метал и хемикалии ....Страшно.. :eek:
Ако си внатре кога ќе почне она, дефинитивно нема излегување. Има многу случаи, судари каде во најлош случај ќе имаат некоја скршеница (или ништо) онаму горат до јагленисување.
 

Nikola100

Unbeatable
30 септември 2019
5.131
5.054
Скопје
hackitfree.github.io
Ако си внатре кога ќе почне она, дефинитивно нема излегување. Има многу случаи, судари каде во најлош случај ќе имаат некоја скршеница (или ништо) онаму горат до јагленисување.
А јас па се плашам резервоарот за плин од Шкодата 20г што ми е стар да не ми експлодира ... :p
Спрема ова - детска играчка... :ROFLMAO:
 

Паланчански

On your way to fame
18 август 2019
841
754
Ако длабински гледаме на проблемот, да поеколошко е електричното возило и тоа by far!
Напишав дека е поеколошко со површно гледање!
За да добиеш 1 KWh „еколошка“ енергија во Скопје, во Битола треба да се загрее водата во котлите, што не е без загуби, потоа загуба на турбината, загуба на генераторот, загуба на преносот до Скопје, загуба при полнење на батериите, загуба во електромоторите...
Значи во Битола треба да согори јаглен за 3 KWh, за во Скопје нам да не ни чади под газот. Не е важно што цела Пелагонија ќе биде загадена.

Уште еден фактор кој го запоставуваме: Знаете ли каков е процесот на производство (од руда до готов производ) на литиумови батерии? Колку хемикалии неконтролирано се испуштаат во природата? Зад нив останува пуста природа која ни за 1000 години не може да се обнови. Ама важно е дека возилото не испушта гасови.
 

Sapphire

On your way to fame
11 ноември 2015
1.201
808
Се што има тркала сакам, дури и инвалидска количка, али кола, мотор, точак... на струја, никогаш. Агрегат си е агрегат, тука се во питање многу инжинери со многу мозок, во споредба со четири електро мотори кој што работат на струја.
Мислењето е автоматски споено:

Аии шо е ова бе 20 батерии и 10 електромотори променети за 2 милиони киломтери па 1.9 ТДИ ги врти 2 милиони од шала на такси со 4 пати менвање масло
Мислењето е автоматски споено:

Дај сеа еколозите една пресметка удрете колку загадила оваа Тесла со 2 Милиони во споредба со 1.9ТДИ хахаха
Наместо масло, може масло за јадење, и во мотор и во резервоар.
 
Последна промена:

Astro

Illuminator
20 јуни 2012
9.766
15.405
Напишав дека е поеколошко со површно гледање!
За да добиеш 1 KWh „еколошка“ енергија во Скопје, во Битола треба да се загрее водата во котлите, што не е без загуби, потоа загуба на турбината, загуба на генераторот, загуба на преносот до Скопје, загуба при полнење на батериите, загуба во електромоторите...
Значи во Битола треба да согори јаглен за 3 KWh, за во Скопје нам да не ни чади под газот. Не е важно што цела Пелагонија ќе биде загадена.

Уште еден фактор кој го запоставуваме: Знаете ли каков е процесот на производство (од руда до готов производ) на литиумови батерии? Колку хемикалии неконтролирано се испуштаат во природата? Зад нив останува пуста природа која ни за 1000 години не може да се обнови. Ама важно е дека возилото не испушта гасови.
Па види, тоа ако површно ги гледаш работите.
Ако длабински ги гледаш, да точно е тоа дека гасовите ќе бидат испуштени на друго место, но подобро таму надвор него во сред град, на сред семафори во градска гужва. А во принцип и не мораш да пушташ гасови, може да имаш дома солар, може да имаш хидро, гас, нуклеар и слично. Остај ја Македонија, вукојебина е тоа, тука не се гледа што е најрационално, туку што највише лесен кеш носи во џеб.

Литиумовите батерии се преодна фаза, им доаѓа крајот како што наближуваат други типови на батерии кои се поеколошки, полесни, имаат поголема густина на чување енергија, побрзо се полнат и слично.
А замисли ја сега сета логистика потребна за да возиш возило со мотор на внатрешно согорување. Најосновно моторите се комплицирани, имаат премногу делови, кои бараат егзотични материјали, прецизни изработки, специјални алати, производствени процеси за тоа. Од блокови, до клипови, ладилници, пумпи, свеќици, сензори, па катализатори, па колку пластика е потребно само за тоа да се произведе, транспортира од една во друга фабрика, па транспорт до центри за склопување и слично. Како второ земи во предвид екстракција, производство, транспорт и чување на горива и мазива, тоа се огромни индустрии кои загадуваат десетици пати повеќе од производство на струја и литиумски батерии, тоа е логистички кошмар. Па колку танкери треба, па тие колку енормно загадуваат. Па на секои 10.000км треба сервис, па масла, па пластика, па амбалажи, па рециклирање на тие масла, па горење, па испуштање во природата, па антифризови, па ламели, поттисни, лагери, сензори..... Да не навлегувам во трошоци за истражувања и развој, тестирања, па дефекти, па неоптимални согорувања, па сомнителни технологии како турбодизел кои загадуваат 40 пати повеќе од максимално дозволеното, па...па...па...па....

Батали тоа помодарство, не биле еколошки, драпај си меот. Електрочните возила мора да ги заменат и во скоро време ќе ги заменат античките мотори со внатрешно согорување. Тоа ќе предизвика низа дополнителни оптимизации и унапредувања на технологиите за батерии, производство на енергија со атомска фузија, дистрибуција, за што нема да имаат бенефит само возилата туку и се живо што работи на струја денес а тоа е без малку се живо. Утре ќе одиме на Марс, Месечината, Енцелад, подземни градови на земјата, таму сумјам дека ќе користиме турбодизел. Мора да се гледа напред.
 

Nikola100

Unbeatable
30 септември 2019
5.131
5.054
Скопје
hackitfree.github.io
Се што има тркала сакам, дури и инвалидска количка, али кола, мотор, точак... на струја, никогаш. Агрегат си е агрегат, тука се во питање многу инжинери со многу мозок, во споредба со четири електро мотори кој што работат на струја.
Мислењето е автоматски споено:


Наместо масло, може масло за јадење, и во мотор и во резервоар.
Пу пу инвалидска количка...
Туку немој да се залажуваш дека технологијата на Тесла електромоторите не е усовршена од страна на 1000 инжинери и дека се едни од најефикасните - последен крик на технологијата.. И невидено ефикасни..
Од страна на батериите сме слаби и далеку од килограм по складирана енергија (а исто и од „сејфти„ гледна точка )
Некој читам напишал -„блиску сме со батериите - се полесни се и повеќе енергија може да се складира „ - за 100 пати полесни треба да ги направат да се еднакви со фосилни горива - Тоа „блиску„ е ?
А за месечината и Марс - мора да се шали младичот :rolleyes:
 

Lokvan

Unbeatable
12 јануари 2016
4.320
5.897
SK
Еве за мрзливите (и тие што немаат време да го погледаат видеото), пар интересни моменти.
  • повеќе СО2 емисии има од производство на ЕВ возила
  • требаат 5.5 години користење за да се дојде до изедначување

Мое размислување тука би било: Прашање е колку од ЕВ возилата ќе станат тоталки дури и од мали судари пошто осигурителните компании одбиваат да ги реосигураат дури и после мали судари.


1703155362452.png



1703155865667.png
Мислењето е автоматски споено:

И ова... Макар заклучокот погледајте го:

 

Nikola100

Unbeatable
30 септември 2019
5.131
5.054
Скопје
hackitfree.github.io
Еве за мрзливите (и тие што немаат време да го погледаат видеото), пар интересни моменти.
  • повеќе СО2 емисии има од производство на ЕВ возила
  • требаат 5.5 години користење за да се дојде до изедначување

Мое размислување тука би било: Прашање е колку од ЕВ возилата ќе станат тоталки дури и од мали судари пошто осигурителните компании одбиваат да ги реосигураат дури и после мали судари.


Погледнете го атачментот 133105



Погледнете го атачментот 133106
Мислењето е автоматски споено:

И ова... Макар заклучокот погледајте го:

Вика престанете со „булиинг„ - ако имате ел-возило други неможат да си го приуштат !
Илон мислите со идеја да го спречи загадувањето ја почнал компанијата за ЕВ ? Не. За пари. За да им продава бубрези на помодари ...
Абе златно Сузуки Свифт - 5л на 100км - Еуро 6 стандард ! Кога работи само чист кислород од ауспухчето излага - да ти е милина :p
 

stefan_mkd

On your way to fame
18 март 2015
833
651
Еве за мрзливите (и тие што немаат време да го погледаат видеото), пар интересни моменти.
  • повеќе СО2 емисии има од производство на ЕВ возила
  • требаат 5.5 години користење за да се дојде до изедначување

Мое размислување тука би било: Прашање е колку од ЕВ возилата ќе станат тоталки дури и од мали судари пошто осигурителните компании одбиваат да ги реосигураат дури и после мали судари.


Погледнете го атачментот 133105



Погледнете го атачментот 133106
Мислењето е автоматски споено:

И ова... Макар заклучокот погледајте го:

Нема да можам цитирам труд, но добро ги памтам бројќите од пред некоја година.

Модел С, полнет на стандардна струја од мрежа во ЕУ, наспроти Тојота Корола има пониски СО2 емисии тек после 160 000 Км.
 

Nikola100

Unbeatable
30 септември 2019
5.131
5.054
Скопје
hackitfree.github.io
„Германци и Јапанци, ништо друго братко!“
(и по тој редослед, хехе) ;)
Јапанците се горди со тоа што го прават. Кога ги представиле на пазарот во Америка Сузуки Свифт и ги понудиле евтино - многу Амери почнале да прават „мим„ од колата „Ќе те лупне некој ќе загинеш , Еве го второто Југо , Ова е смешка...„
И Јапанците културно си ги повлекле возилата од пазарот. Никад више со Америка нема да работат!
Понудија во Мексико - пазарот цвета. Американецот има пари - бензинот му е евтин - што има да се замара со потрошња ? И колата да му е поголема од комшијата - да не случајно му се смеат ако го видат у Сузуки..
Само изгледа истиот тренд и тука доаѓа. Да се купело СУВ - па макар и КИА . Сестра ми место златна Сузуки Витара (која БТЊ заедно со Свифтот ни спуштија на 19К евра да ја земе) - она купи КИА Спортаж.. Дека спортски тип е нели - Витарите се ствар прошлости не се „хип„ :rolleyes:
 

Нови мислења

Последни Теми

Статистика

Теми
49.368
Мислења
1.010.354
Членови
36.676
Најнов член
Kazanizam
На врв Дно